"קרנות הון מפחדות להשקיע בטכנולוגיה כי גוגל, אמזון ופייסבוק יבלעו אותם"
כך טוענת הסנאטורית אליזבת' וורן, שמחזקת את מעמדה כ"גיקית של מדיניות" עם הצעה נועזת - לפרק את חברות הטכנולוגיה הגדולות ליחידות קטנות יותר שיתחרו ביניהן

חודש בלבד לאחר שהכריזה על ריצה למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, הסנאטורית אליזבת' וורן חשפה הצעה שמבססת עוד יותר את מעמדה כ"גיקית של מדיניות" - תוכנית המיועדת לפרק כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב (ובעולם).

אל תקראו לה סוציאליסטית. אליזבת' וורן (צילום: CNN)

"חברות הטק הענקיות אוכלות כיום עסקי סטארטאפ קטנים ועצמאיים - והם מתחרים באופן לא הוגן", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית ממסצ'וסטס בתוכנית Face The Nation ברשת CBS. "תסתכלו על זה ככה", הסבירה. "גורם כמו אמזון מנהל פלטפורמה - אתם יודעים, איפה שאתם קונים את מכונת הקפה שלכם והיא מגיעה תוך 48 שעות וזה נהדר. אבל בנוסף לזה, הם שואבים את כל המידע הזה על כל רכישה, כל מכירה וכל אחד מהעסקים הקטנים שמציעים את סחורתם באמזון".

ובעוד שעמק הסיליקון מהווה מקור עצום לתרומות עבור דמוקרטים במחזורי הבחירות האחרונים, וורן טרחה להדגיש כי איש לא "מסתער על דלתה" בעקבות הצעתה. "תנו לי להבהיר", אמרה. "אני לא בוושינגטון כדי לעבוד בשביל מיליארדרים. אני שם כדי לאזן את שדה המשחק כדי שלכולם תהיה הזדמנות לצאת ולהתחרות".

וורן, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת הרווארד בעברה, הבהירה כי הדומיננטיות של ענקיות ההיי-טק פוגעת בכלכלה וביוזמות חדשות. "כיום, עם ענקיות כמו אמזון וגוגל ופייסבוק, אתם יודעים איך קוראים בקרנות הון-סיכון לתחום סביב החברות האלה? הם קוראים לזה שטח הקטל כי אף אחד לא רוצה לממן עסקים בחלל הזה כי הם יודעים שאמזון תבלע אותם, גוגל תבלע אותם, פייסבוק תבלע אותם".

אם תשקיעו במשהו שאפילו קרוב אליו, הוא יבלע אתכם - והאקזיט לא תמיד שווה את זה. מארק זאקרברג (צילום: CNN)

אולם בו-בזמן, ולמרות שרבים רואים בה את הדבר הקרוב ביותר לברני סאנדרס בלי להיות ברני סאנדרס, וורן טורחת להבהיר כי ההגדרה הטובה ביותר עבורה היא "קפיטליסטית" וכי הניסיונות להגדירה כסוציאליסטית - שגויים. "אני מאמינה בשווקים - שווקים שעובדים", אמרה. "שווקים שיש להם שוטר בתפקיד ויש להם כללים אמיתיים וכולם ממלאים אחריהם. אני מאמינה בשדה משחק מאוזן".

YOU MIGHT ALSO LIKE