טראמפ מאיים לסגור לחלוטין את הגבול עם מקסיקו
אם המדינה לא תפסיק לאלתר את ההגירה הבלתי חוקית משטחה, הנשיא עשוי לסגור את הגבול כבר בשבוע הבא ולחסום מעבר סחורות ותיירים. הנזק הצפוי נאמד במיליונים. נשיא מקסיקו: "אנחנו רוצים לשמור על יחסים טובים עם הממשל האמריקאי"

הנשיא דונלד טראמפ מאיים לסגור לחלוטין את הגבול עם מקסיקו, או חלקים גדולים ממנו, אם מקסיקו לא תעצור את ההגירה הבלתי חוקית "לאלתר". טראמפ דיבר היום (שישי) עם כתבים בפלורידה ואמר ש "זה אומר גם כל המסחר". לדבריו, "נסגור אותו להרבה זמן. אני לא צוחק".

נזק צפוי של מיליונים אבל הוא לא צוחק. טראמפ בביקור בפלורידה (צילום: רויטרס)

טראמפ כבר איים בעבר לסגור את הגבול על רקע מה שהוא מגדיר משבר המהגרים, כולל בעצרת התמיכה בו שנערכה אמש בגראנד ראפידס, מישיגן. מה שהיה שונה בהצהרה היום היה לוח הזמנים: טראמפ ציין כי המהלך עשוי לקרות כבר בשבוע הבא.

הבית הלבן לא הגיב לשאלות בנושא השפעת ההחלטה על המסחר והתיירות האוויריים. עם זאת, גם לסגירת הגבול היבשתי בלבד תהיינה השלכות משמעותיות עבור קהילות שמתגוררות לאורכו, מסן דייגו ועד דרום טקסס. את הסגירה ירגישו גם חנויות שמוכרות מוצרים ממקסיקו ומסתמכות על ייבוא יבשתי, מפעלים שזקוקים לחלקים וחומרי גלם, ועסקים נוספים.

על פי נתוני לשכת המסחר, ארצות הברית ומקסיקו מחליפות טובין בשווי כ-1.7 מיליארד דולר מדי יום. מהלשכה נמסר כי לסגירת הגבול תהיינה "השלכות כלכליות בלתי נתפסות" שיכולות לאיים על פרנסתם של מיליוני אנשים.

ימשיך לסייע לשמירה על החוק. נשיא מקסיקו אוברדור (צילום: Getty)

לשיחה עם הכתבים היום הוסיף טראמפ ציוץ בו כתב כי "אם מקסיקו לא תפסיק את כל ההגירה הבלתי חוקית שנכנסת לארצות הברית דרך הגבול הדרומי שלנו, אני אסגור את הגבול, או חלקים ממנו, בשבוע הבא. זה משהו שרל למקסיקו לעשות, אבל הם רק לוקחים את הכסף שלנו ו 'מדברים" (כל ההדגשות במקור).

ההכרזה של טראמפ על סגירת הגבול נמסרה רק יום אחרי שנשיא מקסיקו אנדרס אוברדור אמר שארצו עושה את חלקה במאבק בהברחת מהגרים, עסק שמכלכל ארגוני פשע שגובים אלפי דולרים לראש עבור העברת אנשים את הגבול באופן בלתי חוקי. לדברי אוברדור, "אנחנו רוצים שתהיה לנו מערכת יחסים טובה עם ממשל ארצות הברית. אנחנו נמשיך לסייע לכך שזרם המהגרים, אלה שעוברים דרך מדינתנו, יעשו זאת בהתאם לחוק ובאופן מסודר".

YOU MIGHT ALSO LIKE