פרשת חטיפת ילדי כת "לב טהור": נחשף ניסיון חטיפה נוסף
גם לאחר כמה כתבי אישום שהוגשו בפרשה, ואחרי שחמישה מחברי הכת נעצרו, הם עדיין ממשיכים לנסות לחטוף את ינטה בת ה-14, להחזיר אותה ל"בעלה" ולמנוע ממנה להעיד במשפט נגדם

אפילו כשהם נמצאים בכלא, חברי הכת היהודית "לב טהור" שמקום מושבה בגוואטמלה, תכננו לחטוף מחדש שני ילדים, שאמם ברחה שלוש פעמים מהכת. כך עולה מכתב אישום חדש שהוגש בפרשה. ראש הכת איים בטלפון, ביידיש, והשתמש בשפה אלימה כלפי האם, שרה הלברנס, ואף איים כי ילחם בה עד "טיפת הדם האחרונה ועד המוות". כך עולה מכתב התביעה החדש.

ינטה וחיים. הכת מנסה לחטוף שוב את ינטה כדי שלא תעיד במשפט (צילום: AP)

"אקח אותם מהידיים שלך", איים מנהיג הכת תוך שהוא מתייחס לשני ילדיה ינטה (14) וחיים (12) בשיחה שהוקלטה על ידי הבולשת. "אקח אותם חזרה לאביהם, בעזרת ה'", איים מנהיג הכת בטלפון.

על פי כתב האישום שהוגש נגד מתתיהו משה מלכה, חברי הכת להוטים בעיקר לחטוף את הבת הגדולה, ינטה, כדי שלא תוכל להעיד נגד הכת.

חברי הכת גם רצו שהאחות תתאחד מחדש עם "בעלה" הבוגר - חבר הכת יעקב רוזנר שגם נגדו הוגש כתב אישום. ינטה "נחשבת בקרב 'לב טהור' כאשתו של יעקב רוזנר", נכתב בכתב האישום. מלכה מואשם בבית המשפט הפדרלי במנהטן כי העביר לינטה, כשחיה כבר בברוקלין, טלפונים סלולריים כדי שמנהיגי הכת, בהם גם אחיה של שרה, נחמן, יוכלו לשוחח עמה בסדר בניסיון לחטוף אותה מחדש.

ינטה וחיים הם הנכדים של מייסד הכת המנוח, שלמה הלברנס, שהקים את הכת הקיצונית בישראל בשנת 1987. מאז, הוא עבר עם הכת שלו בעולם - בברוקלין, בישראל, בקנדה, במקסיקו ובגוואטמלה. בכל פעם הוא הצליח להקדים את שירותי הרווחה המקומיים בצעד אחד.

מגורי הכת בגוואטמלה (צילום: AP)

שרה, בתו של שלמה, גדלה בכת, אך היא הצליחה לברוח באומץ מבעלה החבר בכת יחד עם הילדים שלה, בנובמבר אשתקד. היא עשתה זאת לאחר שגילתה כי בתה בת ה-14 מתוכננת להינשא עם אחד מהגברים החברים בכת.

שרה הצליחה להציל את ילדיה גם לאחר שנחטפו שוב בידי חברי הכת ב-8 בדצמבר, בזמן שמשפחתה שהתה בבית בוודבריג', במחוז סליבאן. כתבי אישום הוגשו נגד חמישה חברים בכת, ובהם מלכה, בשל אותה פרשה. שאר הנאשמים בתכנון החטיפה הם אחיה של שרה, נחמן, ושלושה נוספים: יעקב, מאיר וארון רוזנר. הם נעצרו בחו"ל והוסגרו לארצות הברית. הילדים הוחזרו לאמם בניו יורק.

החודש, האמא גילתה כי חברי הכת ממשיכים לשמור על קשר עם ינטה, באמצעות טלפונים סלולריים שהועברו לנערה במספר מפגשים פנים אל פנים עם מלכה. כך עולה מכתב האישום האחרון.

ארון רוזנר שוחרר בתחילת השנה בערבות של 10 מיליון דולר, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום כאיש הכספים של חוליית החוטפים.

YOU MIGHT ALSO LIKE