טוויטר שוקלת לתייג ציוצים של טראמפ שעוברים על חוקי הרשת החברתית
לרשת יש מדיניות לפיה אין להסיר פוסטים של פוליטיקאים, גם אם הם עוברים על חוקי האתר, וזאת בטענה שמדובר ב"עניין ציבורי". כעת היא בוחנת דרכים כדי שבכל זאת תוכל לציין שלא מדובר בתוכן מקובל: "אנשים שרואים את זה חושבים שזה מותר לפי חוקי האתר. אסור לשכוח שלאותם פוליטיקאים יש מיליוני עוקבים"

טוויטר בוחנת דרכים להתמודד עם ציוצים של פוליטיקאים המפרים את כללי הרשת החברתית. בכירה בחברה סיפרה ל"וושינגטון פוסט" שהחברה רוצה להכניס פיצ'ר חדש שיתייג ציוצים מסוג זה, לרבות מהחשבון של הנשיא טראמפ.

חשבון הטוויטר של הנשיא טראמפ. בקרוב יקבלו "תיוג"? (צילום: Shutterstock)

הנשיא טראמפ בהחלט אחראי ל"חיים החדשים" שקיבלה הרשת הוותיקה, וזאת מכיוון שהוא משתמש בה באופן יומי. ויז'איה גאדה, בכירה בטוויטר, הסבירה שהרשת אינה מסירה ציוצים פוגעניים מפוליטיקאים בכירים "בגלל שיש לזה ערך חדשותי" למרות העבירה הברורה על מדיניות החברה. לכן, הסבירה גאדה, החברה מחפשת פתרון שיציין שמדובר בהפרה של החוקים, אך בו בזמן לא יסיר את הפוסט.

"אחד הדברים שהמהנדסים שלנו עובדים עליו זה תיוג של פוסטים מסוג זה", היא הסבירה והמשיכה, "המטרה היא להעניק הקשר כדי שגולשים אחרים יבינו שמדובר בעבירה על חוקי הרשת, שאנו מודעים לכך ושבכל זאת יש לזה ערך".

כאשר היא נדרשה לתת דוגמה לפוסט שיקבל את הפיצ'ר החדש, השיבה גאדה כי הוא יתווסף לציוצים בעלי תוכן פוגעני או גזעני (למשל, לקרוא לסנאטורית "פוקהונטס" או להעלות מם שמציג פגיעה בעיתונאים). "הסיבה לשינוי היא שכשאנחנו משאירים את התוכן הזה ללא הקשר, אנשים שרואים את זה חושבים שזה מותר לפי חוקי האתר. אסור לשכוח שלאותם פוליטיקאים יש מיליוני עוקבים שנחשפים לזה", הסבירה גאדה.

חרף התוכן הגזעני, הציוץ נשאר ברשת כי יש לו "ערך חדשותי" (צילום: Shutterstock)

גאדה אף הסבירה שלא כל ציוץ מקבל ערך חדשותי, ויתכן שציוצים מסוימים של פוליטיקאים יוסרו באופן מיידי: "אם פוליטיקאי מעלה איום מפורש כנגד מישהו, נסיר את זה מיד כי ישנה סכנה ממשית של פגיעה בו. אבל ברוב המקרים אנו סבורים שישנו עניין ציבורי בציוצים, ויתכן שאנשים רוצים לנהל שיח סביבם", היא אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE