חברת הלואו קוסט WOW הפסיקה לפעול
חברת התעופה ניהלה עד שעות הבוקר המוקדמות מגעים להצלתה והכנסת משקיע אך ללא הצלחה, אלפי נוסעים נשארו תקועים בנמלי תעופה ברחבי העולם. המנכ"ל: "אני מצטער"

מוקדם יותר היום (חמישי) הודיעה חברת התעופה "WOW איירליינס", חברת לואו-קוסט מאיסלנד, על הפסקת פעולתה השוטפת. כתוצאה מכך, אלפי נוסעים תקועים כעת ברחבי העולם, וזאת בנוסף לעשרות אלפים שהזמינו חופשות לקיץ הקרוב.

חברת התעופה האיסלאנדית "WOW" הפסיקה את פעילותה בבוקר יום חמישי (צילום: Sutterstock)

באמצעות מטוסי האיירבס הנחשבים ליעילים בתצרוכת הדלק שלהם, חברת התעופה שהחלה לפעול ב-2011 הצליחה לבנות רשת של יעדים ברחבי העולם, כולל בארה"ב, ישראל, קנדה וכמובן אירופה. 

בחודש נובמבר האחרון דיווחנו על כוונתה החברה להתאחד עם המתחרה הגדולה שלה, "איסלנד אייר". למרות הקשיים הכלכלים ש-WOW חוותה בזמנו, כחודש ימים לאחר ההודעה דווח על ביטול התוכנית. רבים בעולם התעופה סברו ש-WOW מצאה משקיע שיממן את הפעלתה עד שתהפוך רווחית, אך כאמור הדבר לא קרה ומוקדם יותר היום החברה נסגרה באופן פתאומי ומיידי.

בשל המיקום הגיאוגרפי של איסלנד והעובדה שטיסות טרנס-אטלנטיות עוברות בדרך כלל בקרבתה, מדינת האי הפכה ליעד מצוין לעצירת ביניים לטסים בין אירופה ולצפון אמריקה. WOW ניצלה זאת עד תום והציעה טיסות למגוון יעדים בארה"ב וקנדה, ביניהם ניו יורק, לוס אנג'לס, ניוארק, טורנטו ובוסטון. חלק מטיסות אלה בוטלו בדצמבר האחרון לאחר שהחברה הפסיקה לעשות שימוש במטוסי האיירבס A330. היא המשיכה לטוס עם מטוסי A321 שאינם מסוגלים להגיע לחוף המערבי של ארה"ב. 

לנוסעים אשר הזמינו כרטיסים ב-WOW אין הרבה ברירות ורוב הסיכויים שהם יפסידו את כספם. לאותם נוסעים מומלץ לבדוק עם חברת האשראי/דביט אם הם מציעים ביטוח כלשהו למקרים כאלה, אך הסבירות לכך אינה גבוהה.

מנכ"ל החברה סקול מוגנסן התראיין לתחנת הרדיו הציבורי במדינתו וסיפר כי המשא ומתן להצלת החברה נמשך עד היום בבוקר. "כמו שקורה בדרך כלל, אנשים ציפו שנקבל את ההשקעה. היינו מאוד שקופים בנוגע לכך, אבל זה לא קרה". מוגנסן הוסיף שיותר מאלף נוסעים הושפעו מקרקוע מטוסי החברה. "אני מאוד מצטער על זה כי אלה אנשים שתמכו בנו. אני מאוכזב שאנחנו לא יכולים למלא את התחייבותנו, לעולם לא אסלח לעצמי שלא הגבנו כראוי מוקדם יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE