טראמפ: "אני מתכנן להוריד את הסיווג מהמסמכים ולפרסם אותם"
"יש לי תכניות לפרסם אותם", אמר הנשיא בראיון לחדשות פוקס. זאת, למרות שלדבריו עורכי דינו ייעצו לו שלא לפרסם את הדברים. הוא הוסיף כי ישנה התקדמות בבניית החומה בגבול מקסיקו

הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול (רביעי) כי בכוונתו לפרסם מסמכים חסויים בהם השתמש ה-FBI כדי לפתוח בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בשנת 2016, בזמן שהוא ועמיתיו קוראים לבדיקה מעמיקה יותר של תחילת החקירה.

"יש לי תכניות לפרסם את כל המסמכים". הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בראיון לפוקס ניוז, שנמשך 45 דקות, טראמפ תקף את המבקרים אותו וחזר על תמצית הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר בטענה כי "לא הייתה מעורבות" עם רוסיה. טראמפ אמר כי עורכי דינו ייעצו לו שלא לפרסם את המסמכים. "אני מתכנן להוריד את הסיווג מהמסמכים ולפרסם אותם", אמר טראמפ בראיון, "יש לי תכניות לפרסם את כולם".

טראמפ, שהורה בעבר לפרסם את המסמכים לפני שחזר בו, ניצל את הראיון כדי למתוח ביקורת על יריביו וציין גם כי הוא מתקדם בתכניות להקים חומה בגבול מקסיקו. טראמפ הצטרף לקריאות מתוך מפלגתו בדרישה שאדם שיף יתפטר. שיף, דמוקרט ויו"ר ועדת המודיעין בקונגרס, ומהמתנגדים הבולטים לפעולות טראמפ במירוץ לנשיאות. "צריך לקחת ממנו את התפקיד", אמר טראמפ, "הוא בושה למדינה שלנו".

שיף, ניסה להראות כאילו הביקורות נגדו לא מזיזות לו כלל. "אני יותר מרגיל למתקפות מצד עמיתי הרפובליקנים, ואני לא מצפה לפחות מכך", אמר לרשת CNN מוקדם יותר השבוע.

הנשיא התנגד לשאלה אם הוא מתכנן לחון את כמה ממקורביו שנחקרו במהלך חקירת המעורבות הרוסית, כולל היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהודה בסוף שנת 2017 כי שיקר לחוקרים בנוגע לפגישותיו עם גורמים רוסים במהלך המירוץ לנשיאות. הוא שיתף פעולה עם מולר במסגרת הסדר טיעון, וממתין כעת לגזר דינו. "אני לא רוצה לדון על חנינות כרגע, אבל אני יכול לומר שזה עצוב בהרבה רמות", אמר טראמפ.

אין מספיק כדי להאשים את טראמפ. התובע המיוחד רוברט מולר (צילום: CNN)

הנשיא הוסיף כי בכוונתו להגיע לקליפורניה בתוך שבועיים ולערוך מסיבת עיתונאים בנוגע לחומה בגבול מקסיקו. הוא טען כמה פעמים כי הושגה התקדמות בבניית החומה, למרות שרוב העבודה כרגע מתמקדת בתיקון והחלפת המחסומים הקיימים, ולא בהוספת מחסומים נוספים במקומות בגבול בהם אין כיום מחסום. "אנחנו נבנה מאות מיילים במהירות", הוסיף טראמפ.

שלשום חזר טראמפ להשתלח בערוצי התקשורת הגדולים - לראשונה מאז שזוכה על ידי התובע המיוחד רוברט מולר מהחשדות לשיתוף פעולה עם המעורבות הרוסית בבחירות. הנשיא כינה את העיתונאים, באופן די צפוי, "אויבי העם".

"תקשורת המיינסטרים תחת אש, והיא נתפסת בכל העולם כמושחתת ופייק", בחשבון הטוויטר שלו, "במשך שנתיים הם דחפו את המעורבות הרוסית בזמן שהם ידעו שזה לא קרה. הם באמת אויבי העם ומפלגת האופוזיציה העיקרית".

מולר קבע כי לא היתה מעורבות של טראמפ עם הרוסים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

כזכור, התובע המיוחד רוברט מולר לא מצא שום שיתוף פעולה בין צוות הקמפיין של טראמפ לבין הרוסים, והוא לא מצא מספיק ראיות שיצדיקו את העמדת הנשיא לדין באשמה של שיבוש הליכי משפט, כך כתב אתמול התובע הכללי ויליאם בר בסיכום של הדוח. טראמפ כינה את הדוח "זיכוי מלא", וטען כי החקירה שבוצעה נגדו ונגד אנשיו היא "ניסיון כושל להדחה".

באשר לשאלה המרכזית של חקירת התובע המיוחד, באר ציטט מתוך הדוח כי "החקירה לא הוכיחה כי חברים בקמפיין טראמפ קשרו קשר או פעלו בתיאום עם ממשלת רוסיה בפעילויות ההתערבות בבחירות שביצעה". אמנם נותר לקרוא את ההקשר המלא של הציטוט הזה, אבל נדמה שבכך נסתם הגולל על השאלה המרכזית בדוח.

YOU MIGHT ALSO LIKE