טראמפ מצהיר: נציע תכנית ביטוח בריאות טובה יותר מאובמה-קר
הנשיא חוזר על מסריו מימי הקמפיין, לפיהם יש לבטל את מה שנחשב אחד ההישגים הגדולים ביותר של נשיאות אובמה, אך לא פירט מה תהיה החלופה של ממשלו. בשנתיים האחרונות הרפובליקנים כשלו שוב ושוב בהצגת אלטרנטיבה לתכנית, שסיפקה ביטוח בריאות בר השגה לעשרות מיליוני אמריקאים

הנשיא דונלד טראמפ טוען כי הוא יכול לספק תכנית ביטוח בריאות טובה יותר מ "אובמה-קר", אחד ההישגים הגדולים של קודמו בתפקיד. טראמפ התייחס לנושא היום (רביעי) על רקע האפשרות שבית המשפט העליון בהרכבו השמרני החדש יפסול את התכנית המהפכנית, שסיפקה ביטוח בריאות לעשרות מיליוני אמריקאים שלא זכו לו קודם לכן.

"תהיה לנו תכנית טובה יותר", אבל לא אומר מהי. טראמפ (צילום: Shutterstock)

טראמפ שוחח עם כתבים היום בחדר הסגלגל וחזר על כמה מהמסרים שהיו חלק מהקמפיין שלו לנשיאות, במה שנראה כמו תחילתו של הקמפיין לבחירה מחדש. לדבריו, "אובמה-קר היא אסון. היא לגמרי יקרה קרה מדי. אנחנו עובדים על תכניות... ואם בית המשפט העליון יפסול את אובמה-קר, תהיה לנו תכנית שהיא הרבה יותר טובה ממנה".

ביום שני האחרון פנה משרד המשפטים לבית המשפט לערעורים של הנפה החמישית, הממוקם בניו אורלינס, לואיזיאנה, בבקשה להפוך את ההחלטה שהכשירה את "חוק הטיפול בר ההשגה, 2010" – שמה המלא של תכנית הבריאות של הנשיא לשעבר ברק אובמה. המשרד טוען כי שופט פדרלי קבע כבר בדצמבר כי החוק מנוגד לחוקה בכך שהוא דורש מאנשים לרכוש ביטוח בריאות ומפר בכך את חירויות הפרט שלהם.

לא חוקתי? חוק ביטוח הבריאות בר ההשגה (אילוסטרציה: Shutterstock)

טראמפ קורא מזה תקופה ארוכה לבטל את אובמה-קר אולם לא ברור במה הוא יחליף אותה. באוקטובר 2016, שבועות ספורים לפני שנבחר לתפקיד, צייץ ש "תהיה לנו תכנית בריאות הרבה פחות יקרה והרבה יותר טובה" (ההדגשות במקור). מרגע שנכנס לתפקיד לפני מעט יותר משנתיים דחק טראמפ בעמיתיו הרפובליקניים להחליף או לבטל את אובמה-קר, מה שהם נכשלו שוב ושוב לעשות מאחר שלא הצליחו להסכים על תכנית חלופית.

מנגד, הדמוקרטים ששולטים בבית ויצטרכו לאשר כל תכנית שאולי תוצע כחלופה לאובמה-קר, משוכנעים שניצחונם בבחירות האמצע האחרונות מעיד שהעם האמריקאי רוצה שהם יגנו על התכנית. יתרה מזו, בהסתמכם על ההישג של אובמה כאחד הכלים להבסת טראמפ בבחירות 2020, הדמוקרטים הודיעו כי בכוונתם אף להרחיב את התכנית ולהציע את הדבר הכי קרוב ל "ביטוח בריאות ממלכתי" שאפשר למצוא בארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE