פייסבוק מודיעה על אפס סובלנות לתכני לאומנות ובדלנות
עשרה ימים אחרי טבח המתפללים בניו זילנד שהועבר בשידור חי ברשת החברתית, פייסבוק מודיעה שתאסור על פרסום תכנים לאומניים ובדלניים משום ש "אי אפשר להפרידם מקבוצות שנאה מאורגנות". פונקציה חדשה תפנה אנשים שמחפשים מונחים שקשורים ב "עליונות לבנה" לארגון שמסייע ביציאה מארגוני שנאה

פייסבוק מודיעה כי תאסור על פרסום תכני "עליונות לבנה" ובדלנות בעמודיה וברשת החברתית אינסטגרם שבבעלותה. ההודעה פרסמה היום (רביעי) בבלוג של הרשת ולפיה האיסור ייאכף החל מהשבוע הבא.

בלי תכנים לאומניים או בדלניים. פייסבוק

החברה נימקה את החלטה באמירה כי "ברור שרעיונות אלה קשורים בקשר הדוק לקבוצות שנאה מאורגנות ואין להם מקום בשרתים שלנו".

פייסבוק לא ציינה זאת במפורש, אולם נראה כי הטריגר להחלטתה, אחרי שנים של פעילות ומתן במה לתכנים בעייתיים בשם חופש הביטוי, היה השידור החי ברשת שהעביר המחבל מניו זילנד במהלך הטבח שביצע במתפללים מוסלמים במדינה. היורה מכרייסטצ'רץ' נשא על עצמו מצלמה והעביר דרך פונקציית ה-Live של פייסבוק לא פחות מ-17 דקות של זוועה וטרור.

לדברי פייסבוק, אף שמאפיינים מסוימים כמו "גאווה אמריקאית" או "בדלנות באסקי" הם מרכיבים משמעותיים בזהותם של רבים, הם הבינו שזה לא כל כך פשוט. "בשלושת החודשים האחרונים", כותבת החברה, "משיחותינו על מומחים לחברה האזרחית ועם אנשי אקדמה שמתמחים בסוגיות של גזע, עולה שלא ניתן להפריד לאומיות לבנה ובדלנות מ 'עליונות לבנה' וארגוני שנאה. הבחינה שערכנו בעצמנו לארגונים ודמויות מפיצי שנאה מאששת גם היא את החפיפה שיש בין לאומיות ו 'עליונות לבנה'. מעכשיו, אף שאנשים יוכלו להמשיך להתגאות במורשת האתנית שלהם, אנחנו לא נסבול שבח או תמיכה ב 'עליונות לבנה' או בדלנות".

ככל הנראה הטריגר להחלטה. היורה בכרייסטצ'רץ' ופריים מהסרט שתעד את הטבח והועבר בפייסבוק Live (צילום: AP)

הרשת לא תסתפק בהסרת תכנית אלימים ומעודדי שנאה. בהודעתה מהיום נמסר כי כחלק מהמהלך לנקות את האלימות מעמודיה, החל מהשבוע הבא כל אדם שיחפש בפייסבוק מונחים הקשורים ב "עליונות לבנה" יופנה לעמוד של ארגון בשם Live After Hate, ארגון שהוקם על ידי פעילי ימים קיצוני אלימים לשעבר ונועד לסייע לאנשים לעזוב ארגוני שנאה ואלימות.

עם זאת, החברה ודעת לכך שמשאביה מוגבלים: "לצערנו, תמיד יהיו אנשים שינסו לשחק עם המערכות שלנו כדי להפיץ שנאה. האתגר שלנו הוא להשאר לפניהם באמצעות שיפור מתמיד של הטכנולוגיות שלנו, פיתוח המדיניות שלנו ושיתוף פעולה עם מומחים שיכולים לתמוך במאמצים שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE