הורחב איסור העישון במחוז לוס אנג'לס
זהו השינוי הגדול ביותר לחקיקת העישון מאז שתושבי המדינה בחרו בלגליזציה ב-2016. במסגרת עדכון החוק, לא יתאפשר לעשן בחוף הים, פארקים ובכל בניין ממשלתי. חבר במועצה שאישרה את החוק: "אף אחד לא צריך לדאוג מהפגיעה של עישון פאסיבי בזמן שהוא הולך לבית ספר, מטייל בשכונה או יוצא לבלות"

מועצת המפקחים של מחוז לוס אנג'לס התכנסה אמש ואישרה להרחיב את האיסור על עישון במקומות ציבוריים, וכעת גם צריכת מריחואנה וסיגריות אלקטרוניות לא תתאפשר במקומות הללו.

מעתה, גם עישון של סיגריה אלקטרונית לא תתאפשר בחוף הים (צילום: Shutterstock)

למעשה, המועצה שינתה את ההגדרה של "עישון" ו-"עשן" כדי לאסור על עישון בחופים, פארקים וכל הבניינים הממשלתיים במחוז. בנוסף, האיסור יחול גם על חניונים הסמוכים לחוף הים, תחנות אוטובוס וברים במקומות פתוחים. 

יותר משנתיים עברו מאז שתושבי מדינת הזהב הצביעו בעד לגליזציה של קנביס, וההחלטת המועצה היא שינוי המדיניות הגדול ביותר שנעשה מאז. "באמצעות סגירת הפירצות של אזורים ללא עישון, תושבי מחוז לוס אנג'לס יוכלו להנות מאוויר נקי ובריא יותר. אף אחד לא צריך לדאוג מהפגיעה של עישון פאסיבי בזמן שהוא הולך לבית ספר, מטייל בשכונה או יוצא לבלות", כתבה הילדה סוליס, חברה במועצת המפקחים.

חוק שאוסר על עישון במקומות ציבוריים קיים כבר שנים ארוכות בקליפורניה, אך רבים ראו תחום אפור בפרטיו הקטנים. כעת, עדכון החוק לא מתיר מקום לספק והוא מגדיר באופן מפורש שאין לעשן כל חומר, לרבות ניקוטין נוזלי, ב-25 המייל של חופים ציבוריים במחוז. "זה כמובן מפריע לי, במיוחד אם אני באמצע הליכה ספורטיבית", אמר אלכס פדייה, חבר נוסף במועצה.

בנוסף, עדכון החוק יביא להסרת אזורי העישון מבתי הקולנוע, תאסור על עישון בקרבת 40 רגל ממשאיות מזון ו-25 רגל מבתי עסק אחרים. עישון כן יתאפשר במקומות שהוגדרו כאזורי עישון, אך גם בהם אסור לצרוך מריחואנה. 

באופן מפתיע, לא נקבע ענישה בעבור מי שיחליט בכל זאת לעשן במקומות ציבוריים בניגוד לחוק החדש. על פי המועצה, החוק נועד "לשמש כאמצעי המרתיע את המעשנים". עם זאת, במועצה יחייבו את בעלי העסקים לפעול לפי החוק ואף מאיימים לפתוח בהליכים משפטיים כנגד בעלי עסקים שלא יפעלו כך.

YOU MIGHT ALSO LIKE