פלורידה: מטוס בואינג 737 מקס 8 ביצע נחיתת חירום בגלל תקלה במנוע
הצרות לא מפסיקות לפקוד את יצרנית המטוסים האמריקנית, שתערוך היום תדרוך למפעילי המטוסים מרחבי העולם. המטוס היה ריק מנוסעים והיה בדרכו לאחסון בקליפורניה

מטוס מדגם בואינג 737 מקס 8 של חברת סאות'ווסט ביצע אתמול (שלישי) נחיתת חירום בפלורידה בעקבות תקלה במנוע. המטוס היה ריק מנוסעים, והוא עשה את דרכו מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו לוויקטורוויל, קליפורניה, לאחסון בזמן שעדיין אין אישור למטוסים האלה להסיע נוסעים.

בואינג 737 מקס. הפעם מדובר בתקלה במנוע (צילום: Shutterstock)

האירוע התרחש בשעות הצהריים, כאשר שני הטייסים שהיו בו דיווחו על "בעיות באחד המנועים זמן קצר לאחר ההמראה", כך על פי חברת התעופה. "הצוות פעל לפי הנוהל והנחית את המטוס בביטחה בנמל התעופה".

ב-13 במרץ קורקע צי מטוסי ה-737 מקס 8 ברחבי העולם, בעקבות שתי תאונות קטלניות שהתרחשו עם מטוסים אלה בהפרש של חמישה חודשים בלבד זו מזו - באוקטובר אשתקד ומוקדם יותר החודש.

בשלב זה עדיין לא ברור אם נחיתת החירום שבוצעה אתמול קשורה לבעיות שקיימות ככל הנראה במטוס, ושככל הנראה הביאו להתרסקויות השונות. חקירת ההתרסקויות מתרכזת במערכת הייצוב של המטוס, ולא בתקלות במנוע.

בעקבות נחיתת החירום סגרו רשויות נמל התעופה מסלול אחד, אך הדבר לא השפיע על שאר ההמראות והנחיתות. כך הודיעה דוברת של נמל התעופה באורלנדו. חברת התעופה הודיעה כי המטוס יועבר למתקן התחזוקה באורלנדו לבדיקה. גם ה-FAA פתח בחקירת האירוע.

פס הייצור של מטוסי בואינג (צילום: Shutterstock)

היום צפויה יצרנית המטוסים בואינג להעביר תדרוך ליותר ממאתיים טייסים, טכנאים מובילים ורגולטורים ברחבי העולם בנוגע לעדכון התוכנה והאימונים של מטוסי 737 מקס, והיא כבר זכתה להבעת תמיכה מפתיעה ממנכ"ל אתיופיאן איירליינס, טוולדה גברמרים. הוא אמר כי החברה תמשיך לעבוד עם בואינג ועם חברות נוספות כדי שהטיסות יהיו בטוחות. "למרות הטרגדיה, בואינג ואתיופיאן איירליינס ימשיכו לפעול יחד בעתיד", אמר אתמול (שני) גברמרים, "אתיופיאן איירליינס מאמינה בבואינג. הם היו שותפים שלנו שנים רבות".

למרות ההצהרות האופטימיות, מנכ"ל החברה ציין עוד כי "שאלות רבות נותרו ללא פיתרון". דובר החברה אמר כי נציגים שלה ישתתפו בתדרוך של חברת בואינג. הוא לא סיפק עוד פרטים על הנושא.

התדרוך הוא סימן לכך שבואינג נמצאת לקראת סיום עדכון התוכנה הדרוש כדי להחזיר את המטוסים המקורקעים לאוויר. עם זאת, המטוסים לא ימריאו עד שלא יקבלו את אישור הרגולטורים. התדרוך יתקיים ברנטון, וושינגטון, והוא חלק ממאמצי בואינג להגיע לכל מפעילי מטוסי 737 מקס כיום, ורבים מהמפעילים העתידיים - כולל הגורמים הרגולטוריים - כדי לדון בתוכנה ובעדכוני אימונים למטוס.

ביום שישי הודיעה חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה כי היא תבטל את ההזמנה הענקית של 50 מטוסי 737 מקס 8 בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות. "הנוסעים שלנו איבדו את הביטחון לטוס במטוסי מקס 8", אמר דובר גרודה איחסאן רוסאן לרשת CNN. מדובר בפעם הראשונה מאז התאונות הקטלניות שבה חברת תעופה מבטלת את ההזמנות של המטוסים מחברת בואינג.

החברה תערוך היום תדרוך למפעילי המטוסים מרחבי העולם (צילום: Shutterstock)

חברת ליון אייר, המתחרה של גרודה באינדונזיה הודיעה כבר לאחר ההתרסקות כי היא בוחנת מחדש את ההזמנות שלה מחברת בואינג. כזכור, בהתרסקות של מטוס החברה בחודש אוקטובר האחרון נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות.

רוסאן אמר לוושינגטון פוסט כי גורמים רשמיים בחברת התעופה מתכננים להיפגש עם נציגי בואינג כדי לדון בנושא ב-28 למרץ. "הדיון לא יהיה קל", אמר רוסאן לגבי הפגישה הצפויה, שבה יבטלו נציגי חברת התעופה האינדונזית את ההזמנה בגובה של 4.9 מיליארד דולר, עליה הוכרז לראשונה בסוף שנת 2014. עד כה שילמה החברה 26 מיליון דולר לבואינג, ולא ברור אם הכסף יושב לה.

YOU MIGHT ALSO LIKE