טראמפ יוצא נגד התקשורת: "אויבי העם והאופוזיציה האמיתית"
לראשונה מאז שפורסמו ממצאי דוח החקירה המיוחדת, טראמפ יוצא נגד ערוצי החדשות: "דחפו את המעורבות הרוסית כשידעו שזה לא קרה". כינה אותם מושחתים ופייק

הנשיא דונלד טראמפ חזר היום (שלישי) להשתלח בערוצי התקשורת הגדולים - לראשונה מאז שזוכה על ידי התובע המיוחד רוברט מולר מהחשדות לשיתוף פעולה עם המעורבות הרוסית בבחירות. הנשיא כינה את העיתונאים, באופן די צפוי, "אויבי העם".

"התקשורת היא האופוזיציה האמתית". הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

"תקשורת המיינסטרים תחת אש, והיא נתפסת בכל העולם כמושחתת ופייק", בחשבון הטוויטר שלו, "במשך שנתיים הם דחפו את המעורבות הרוסית בזמן שהם ידעו שזה לא קרה. הם באמת אויבי העם ומפלגת האופוזיציה העיקרית".

התובע המיוחד רוברט מולר לא מצא שום שיתוף פעולה בין צוות הקמפיין של טראמפ לבין הרוסים, והוא לא מצא מספיק ראיות שיצדיקו את העמדת הנשיא לדין באשמה של שיבוש הליכי משפט, כך כתב אתמול התובע הכללי ויליאם בר בסיכום של הדוח. טראמפ כינה את הדוח "זיכוי מלא", וטען כי החקירה שבוצעה נגדו ונגד אנשיו היא "ניסיון כושל להדחה".

באשר לשאלה המרכזית של חקירת התובע המיוחד, באר ציטט מתוך הדוח כי "החקירה לא הוכיחה כי חברים בקמפיין טראמפ קשרו קשר או פעלו בתיאום עם ממשלת רוסיה בפעילויות ההתערבות בבחירות שביצעה". אמנם נותר לקרוא את ההקשר המלא של הציטוט הזה, אבל נדמה שבכך נסתם הגולל על השאלה המרכזית בדוח.

גם בנוגע לחשש מפני שיבוש הליכים מצד טראמפ ואנשיו, הדמוקרטים לא באו על סיפוקם, אך מותיר להם מקום לתקווה. "הדוח אינו מאשים את הנשיא טראמפ בשיבוש הליכים - אולם גם אינו מזכה אותו מכך", אמר באר. עם זאת, אמר באר, הוא וסגנו רוד רוזנסטין הגיעו למסקנה כי הראיות בנדון אינן מצדיקות פתיחת חקירה פלילית.

אין מספיק כדי להאשים את טראמפ. התובע המיוחד רוברט מולר (צילום: CNN)

החשדות נגד טראמפ התעוררות כבר בשלב הקמפיין, כשבאופן חסר תקדים פנה בפומבי לרוסיה וביקש מהם למצוא "את האימיילים החסרים של הילארי". בתשעה ביוני 2016 נפגשו דונלד טראמפ הבן וג'ארד קושנר ופול מנאפורט, אז מנהל הקמפיין של המועמד טראמפ, עם עורכת דין המקושרת לקרמלין שהבטיחה להם "לכלוך" על הילארי קלינטון "כחלק מתמיכת רוסיה במועמדותו של מר טראמפ".

בסופו של דבר לא קיבלו אנשי הקמפיין את ה"לכלוך" המובטח בפגישה ההיא. עם זאת, היו רמזים לכך שגורמים בקמפיין טראמפ, כדוגמת רוג'ר סטון - שכבר שוהה במעצר בית בעקבות אחת הפרשות - היו בקשר הדוק עם ויקיליקס כשפרסמה את האימיילים הגנובים של קמפיין קלינטון והמפלגה הדמוקרטית.

למרות זאת, התובע המיוחד קבע, כך מסתמן, שמכלול הנסיבות המחשידות הללו אינו מגיע לכדי עילה סבירה להעמדה לדין. הנשיא טראמפ יכול לנשום לרווחה - לפחות לעת עתה. על חקירות ברמת המדינה, וכאלה מתנהלות כבר, יש לו הרבה פחות שליטה.

YOU MIGHT ALSO LIKE