היה שיכור, מסומם וכעוס - אז הפיל 100 מצבות בבית עלמין יהודי
זה היה ההסבר של אלזאדו האריס, בן 35 מאזור סט. לואיס, שנדון היום לשלוש שנות מאסר על תנאי, 5,000 דולר קנס וסדנא לניהול כעסים לאחר שהורשע על פי הודאתו במעשה הוונדליזם

תושב סט. לואיס רבתי נדון היום לשלוש שנות מאסר על תנאי בגין הפלת יותר מ-100 מצבות בבית עלמין יהודי באזור. אלזאדו האריס בן ה-35 הואשם אשתקד במעשה הוונדליזם שבוצע בבית העלמין 'חסד של אמת' בעיירה צ'סטרפילד שבפאתי סט. לואיס בפברואר 2017, אשר גרם לנזק בשווי למעלה מ-30 אלף דולר.

מה, אתם לא חיללתם יותר ממאה קברים איזה פעם שהייתם שיכורים ועצבניים? גם אנחנו לא (צילום: KTVI)

לאחר מעצרו אשתקד, הודה האריס באשמתו וטען כי היה שתוי, על סמים וכעוס על חבר, והוציא את זעמו על בית הקברות. הוא לא הואשם בפשע המונע משנאה או דעה קדומה. "אין כל ראיה לכך שהאירוע הונע מטעמי גזע, מוצא אתני או דת", קבעה משטרת יוניברסיטי סיטי בעת המעצר.

האריס הודה ביום חמישי האחרון בוונדליזם מוסדי בדרגת פשע. בנוסף לשלוש שנות מאסר על-תנאי, הוא צווה לשלם פיצויים בסך חמשת אלפים דולר, לשמור על תעסוקה במשרה מלאה, לעבור קורס ניהול כעסים ולא ליצור קשר עם הקורבן - דהיינו המרכז היהודי המנהל את בית העלמין.

האירוע התרחש בעת שמרכזים קהילתיים יהודיים ברחבי ארה"ב קיבלו עשרות איומי פצצות. לאחר המתקפה התנדב אריק גרייטנס, אז מושל מיזורי ויהודי בעצמו, יחד עם אנשי הסגל שלו לסייע לנקות ולתקן את הנזק בבית הקברות, וסגן הנשיא מייק פנס ביקר במקום והצטלם כשהוא אוחז במגרפה ומסייע בניקוי.

מודה ועוזב - ישמור מרחק מהמרכז הקהילתי היהודי. אלזאדו האריס (צילום: ריברפרונט טיימס)

שני פעילים מוסלמים בולטים, לינדה סרסור וטארק אל-מסעידי, השיקו קמפיין מימון-המון עם מטרת גיוס של 20 אלף דולר, ובסופו של דבר אספו למעלה מ-162 אלף דולר. שאר הכסף נתרם לשיקום שני בתי עלמין יהודיים ובית כנסת שחוללו בפשעי שנאה (מובהקים, בניגוד למקרה בסט. לואיס).

הפדרציה היהודית המקומית אספה במקביל 250 אלף דולר לצורך שדרוגי אבטחה ב'חסד של אמת' ובשאר בתי העלמין היהודיים בעיר ובסביבותיה. בית העלמין שופץ והוקדש מחדש באוגוסט 2017. התיקונים כללו שדרוגי אבטחה ובכלל זה מצלמות, תאורה וגדר גבוהה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE