העם אמר את דברו? העם רוצה לשקול שנית
זה היה המסר של יותר ממיליון מפגינים שהציפו את הרחובות סביב בניין הפרלמנט הבריטי בלונדון, בדרישה למשאל עם חוזר על הברקזיט. "ראש הממשלה, איבדת את השליטה בתהליך הזה" אמר סגן יו"ר הלייבור

מאות אלפים צעדו היום במרכז לונדון בדרישה למשאל-עם חוזר בנושא עזיבת האיחוד האירופי, בזמן שמחוקקי בריטניה המשיכו לחפש בקדחתנות אחר מוצא מתסבוכת הברקזיט. מארגני קמפיין "הביאו את זה בפני העם" טוענים כי למעלה ממיליון בני אדם השתתפו במצעד, שהסתיים בעצרת מחאה ענקית מול הפרלמנט.

הברקזיט הוציא את תרזה מיי פינוקיו? רק אחד משלל מסחרר של מיצגים היום בבירה האנגלית (צילום: גטי)

המפגינים נשאו את דגלי האיחוד האירופי ושלטים שקראו להעלות כל עסקת ברקזיט שתהיה להצבעה נוספת של העם. ביום חמישי הסכימו מנהיגי האיחוד לדחות את עזיבת בריטניה את האיחוד. ראש הממשלה תרזה מיי נמצאת תחת לחץ לפרוש מתפקידה לאחר שהודיעה כי ייתכן שלא תביא את עסקת הברקזיט שלה להצבעה שלישית בפני בית המחוקקים.

בין הדוברים בעצרת היו סגן מנהיג הלייבור טום ווטסון, השרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרג'ון, ראש עיריית לונדון סדיק חאן, חברת הפרלמנט השמרנית לשעבר שהפכה לעצמאית, אנה סוברי והתובע הכללי לשעבר דומיניק גריב. לבאי העצרת נאמר מן הבמה שמספרם עולה על מיליון, מה שמשווה את השיא למאה הנוכחית בממלכה, בהפגנה נגד המלחמה בעיראק ב-2003.

השוו את השיא. רק נזכיר שההפגנה ההיא לא השיגה את יעדה (צילום: BBC)

סגן יו"ר הלייבור אמר לקהל המפגינים כי הדיל שמיי מציעה הוא גרוע - בין אם אדם הצביע להישאר או לעזוב. הוא אמר שיש לו רק מסר אחד עבורה: "אני יכול להצביע על עסקה רק אם תתני גם לעם להצביע. ראש הממשלה, איבדת שליטה בתהליך הזה. את מטילה את הארץ לתוהו. תני לעם להשתלט". סטרג'ון אמרה שזהו "רגע ההזדמנות המירבית" להימנע מברקזיט ללא עסקה.

רחובות לונדון באזור ווסטמינסטר הפכו לזירת קרנבל עם המוני מתופפים, תוקעים בחצוצרות ומשרוקיות. בין הסלבס הרבים שיצאו אף הם לרחובות לקרוא למשאל עם מחודש על הפיאסקו המכונה ברקזיט. ביניהם ניתן היה למצוא את כוכבת "משחקי הכס" לינה הדי, מנחת ריאליטי הריקודים Strictly Come Dancing קלודיה וינקלמן וכוכב להקת ה'פט שופ בויז' ניל טננט. עצומה הקוראת למשאל עם מחודש שוברת שיאים ברשת הבריטית וכבר צברה מעל ארבעה מיליון חתימות.

YOU MIGHT ALSO LIKE