"יש מקומות טובים יותר ללמוד בהם ללכת על קורת איזון"
כך מפצירה הנהלת אתר ההנצחה במחנה ההשמדה במבקרים, שרבים מדי מהם אינם מגלים רגישות מספקת בצילומים שהם מעלים מן המקום. "מי שיפר את הכללים יסולק", מזהירה ההנהלה

אתר האינטרנט של מחנה ההשמדה אושוויץ קרא אתמול (רביעי) לכל המבקרים במקום לחדול מלהצטלם על רקע מסילת הרכבת שמחוץ למחנה. הנהלת האתר ההיסטורי החשוב הסבירה בטוויטר כי הקריאה באה לאחר שמספר תיירים העלו לאחרונה תמונות של עצמם מבצעים תרגילי שיווי-משקל על פסי הרכבת שמחוץ למוזיאון ההנצחה אושוויץ.

זה לא המקום לזה (צילום: מוזיאון אושוויץ-בירקנאו)

"כשאתם באים למוזיאון אושוויץ, אנא זכרו שאתם נמצאים באתר שבו למעלה ממיליון בני אדם נרצחו", נכתב בהודעה. "כבדו את זכרונם", הוסיפו מנהלי המקום. "ישנם מקומות טובים יותר ללמוד בהם כיצד ללכת על קורת איזון מאשר באתר המסמל את גירושם של מאות אלפים אל מותם".

זו אינה הפעם הראשונה שתמונות שהועלו לרשתות החברתיות גרמו לשערוריה. בשנת 2014 צילמה אישה צעירה בשם בריאנה מיטשל סלפי במקום והעלתה אותו לטוויטר עם אמוג'י מחייך. "איך את יכולה להיות שמחה ולחייך בתמונה הזו?" כתבה לה גולשת אחת. "אני במקומך הייתי בוכה".

מוזיאון אושוויץ הוסיף בפוסט מאוחר יותר כי לא יוטל איסור על צילום באתר, אולם "אנו מבקשים כי מבקרים יתנהגו בכבוד, גם בעת צילום תמונות". ברשימת כללי ההתנהגות של המקום נכתב כי "למאבטחים יש את הזכות להתערב ולבקש מאנשים המפרים את הכללים הללו לעזוב את המוזיאון".

זה נראה פחות מגניב עם ההקשר הנכון (צילום: שחק שפירא)

כדי להעלות מודעות לבעיה, יצר האמן היהודי שחק שפירא תערוכה שבה הוסיף בפוטושופ תמונות מזוועת השואה על התמונות השמחות שאנשים מעלים מאתרי הזיכרון לרצח העם הגדול בהיסטוריה. אשתקד ביקרו במוזיאון אושייץ מספר שיא של מבקרים - 2.1 מיליון בני אדם ביקרו במקום.

YOU MIGHT ALSO LIKE