פייסבוק תשנה את מערך הפרסום ברשת החברתית כדי למנוע אפליה
החברה הגיעה להסדר עם ארגוני זכויות שטענו שמפרסמים ברשת החברתית מנצלים את אפשרויות הפרסום המדויקות כדי להפלות קהלים שונים. "זה לא צריך לקרות"

פייסבוק הסכימה לערוך שינויים בפלטפורמת הפרסום שלה כחלק מהסדר פשרה רחב שנועד למנוע אפליה ופרקטיקות "פוגעניות" ברשת החברתית. כך הודיעה אתמול (שלישי) החברה יחד עם ארגוני זכויות אמריקניים אתמול.

הגיע להסכם כדי למנוע אפליה. פייסבוק (צילום: Shutterstock)

בעקבות ההסכם, פייסבוק תקים פורטל פרסום חדש עבור מודעות לשוק הדיור, תעסוקה והלוואות, ובו אפשרויות המיקוד בקהל יהיו מצומצמות יותר - בכל הפלטפורמות של החברה, כולל אינסטגרם ומסנג'ר.

הפרסום בפורטל הזה, שיהיה נפרד מהמערכת שמשמשת לפרסום של שירותים ומוצרים אחרים, לא יאפשר למקד את המודעות לפי גיל, מגדר, גיוון אתני או אזור מגורים. כך פורסם בהודעה של שני הצדדים. בנוסף, הפרסום על פי ניתוח גאוגרפי בפלטפורמה הזאת יהיה מוגבל, כדי למנוע אפשרות להוציא קהילות מסויימות מקהל היעד של המודעות.

בנוסף, החברה התחייבה לייצר כלי שיאפשר למשתמשים לבחון את כל מודעות הדיור שמפורסמות בארצות הברית בלי קשר לפלח השוק הגיאוגרפי אליו הן פונות. "יש היסטוריה ארוכה של אפליה בתחומי הדיור, התעסוקה וההלוואות, וההתנהגות הפוגענית הזאת לא צריכה להתרחש במודעות פייסבוק", כך הודיע סמנכ"לית התפעול של החברה, שריל סנדברג.

YOU MIGHT ALSO LIKE