למה לקח לבואינג כל-כך הרבה זמן לשחרר עדכון תוכנה?
במכתב פתוח לחברות התעופה, הנוסעים ו"קהילת התעופה" מספר מנכ"ל בואינג שאו-טו-טו ייצא עדכון תוכנה לסדרת המקס של ה-737, שאמור למנוע את התאונות הקטלניות. אבל למה זה לקח עד שהיתה עוד תאונה?

מנכ"ל בואינג אומר כי יצרנית כלי הטיס נוקטת בצעדים להבטיח את בטיחות מטוסי ה-737 מקס שלה, בעקבות שתי התרסקויות בהן נהרגו 346 בני אדם - טיסת אייר ליון באינדונזיה באוקטובר אשתקד, וטיסת אתיופיאן איירליינס בשבוע שעבר.

חסכו בתקציב למתכנתים? 

במכתב פתוח המופנה לחברות תעופה, נוסעים וקהילת התעופה בכללותה, אמר מנכ"ל בואינג דניס מוחלנברג תשחרר בקרוב עדכון תוכנה ותציע הכשרת טייסים נלווית ל-737 מקס כדי "להתייחס לחששות" שהתעוררו בעקבות שתי התאונות הקטלניות, שעל פי החשד נגרמו בשל תקלה בתוכנת בקרת הטיסה של הדגם החדש.

מוילנברג כותב כי נציגי בואינג מסייעים לחקירה בהתרסקות טיסת אתיופיאן איירליינס בה נהרגו 157 בני אדם. ארה"ב וארצות רבות אחרות קרקעו את דגמי המקס 8 ומקס 9 של ה-737, מטוס הנוסעים הנפוץ בעולם, בעת שבואינג נאבקת להוכיח כי ספינת הדגל שלה בטוחה לתעופה, נוכח חשדות כי תקלה בתוכנה ובחיישנים תרמו לשני אסונות תוך חמישה חודשים.

"אנחנו מבינים ומצרים על האתגרים הניצבים בפני לקוחותינו וציבור הנוסעים שנגרם מקרקוע הצי", נאמר במכתבו של מוילנברג. עוד הוא מציין במכתב, המלא אמירות על מחויבות נצחית לנושא הבטיחות, כי עדכון התוכנה שצפוי לצאת בקרוב הוא פרי חקירת ההתרסקות של ליון אייר באוקטובר - מה שמעורר את השאלה האם היו חיי הנוסעים באתיופיה ניצלים אילו שחררו את עדכון התוכנה הזה מהר יותר.

"אנחנו רק ייעוץ טכני. מידע תבקשו ממישהו אחר". מנכ"ל, יו"ר ונשיא בואינג, דניס מוילנברג, עם חבר (צילום: שון רייפורד, גטי)

בנוסף אומר מוילנברג כי בעוד שצוות בואינג נמצא באתר ההתרסקות בכדי "לתמוך בחקירה ולספק מומחיות טכנית", הרי שהחברה לא תספק כל פרטים בנוגע לחקירה, וכי "לשכת חקירות התאונות האתיופית תחליט מתי וכיצד לפרסם מידע נוסף".

YOU MIGHT ALSO LIKE