בכירה במשרד החוץ נגד איראן: "מגבירה את הסיכוי למירוץ חימוש במזרח התיכון"
עוזרת השר לענייני הסכמי נשק מתחה ביקורת חריפה נגד תכנית הטילים האיראנית ונגד הסיוע הצבאי שהיא מעבירה לחיזבאללה בלבנון ולחות'ים בתימן. היא הוסיפה שאיראן מחפש "חומרים מבוססי תרופות" למטרת תקיפה

בכירה בממשלה אמרה היום (שלישי) כי תכנית הטילים של איראן פוגעת במזרח התיכון ומגבירה את הסיכוי ל"מירוץ חימוש אזורי" על ידי מסירת נשק לארגונים חמושים בלבנון ובתימן.

טילים מוצגים לראווה באיראן (צילום: Shutterstock)

כאשר החליט על פרישה מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 עם איראן, אמר הנשיא דונלד טראמפ כי הסרת הסנקציות הבינלאומיות על איראן בתמורה להגבלת תכנית הגרעין שלה לא הצליחה לרסן את תכנית הטילים את להפסיק את המעורבות של איראן בעימותים במזרח התיכון.

ארצות הברית האשימה את איראן בהפרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם על ידי עריכת ניסויים בטילים בליסטיים ושני משגרי לווינים מאז חודש דצמבר אשתקד.

"תכנית הטילים של איראן היא גורם מפתח למתיחות הגוברת ולחוסר היציבות באזור, והיא מגבירה את סיכון למירוץ חימוש אזורי", אמרה ילים פובלט, עוזרת שר החוץ לענייני הסכמי נשק, במהלך דברים שנשאה בכנס של האו"ם על התפרקות מנשק.

"איראן חייב להפסיק מייד את הפעילויות הקשורות לטילים הבליסטיים שמתוכננים לשאת גם ראשי נפץ גרעיניים ולעצור את העברת הנשקים המתקדמים לגורמי טרור ולארגונים לא-מדינתיים אחרים", הוסיפה פובלט, וגינתה את התמיכה של איראן בחות'ים שבתימן ובחיזבאללה בלבנון.

טען שהסכם הגרעין עם איראן לא פגע בתכנית הטילים שלה. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

לדבריה, איראן סיפקה טילים בליסטיים לחות'ים בתימן, ואלה שוגרו אל תוך סעודיה. היא ציינה גם שאיראן סיפקה לכוח בתימן מערכות אזוריות לא מאוישות שמאפשרות תקיפה נגד יעדים קרקעיים בסעודיה ובאיחוד האמירויות.

"אנחנו מחוייבים להתנגד בתקיפות להתפשטות של טילים בליסטיים מתוצרת איראן ולהעברת הנשקים הלא חוקית", אמרה פובלט וקראה "לכל המדינות האחראיות" לאכוף את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם האוסרת להעביר לאיראן טכנולוגיה הקשורה לטילים. פובלט האשימה בדבריה את איראן "בחיפוש חומרים מבוססי תרופות למטרת תקיפה", אך לא הרחיבה על הנושא.

דיפלומט איראני ניצל את האירוע כדי להתנגד לדברים של פובלט, והוסיף כי מדובר ב"חוסר מקצועיות, שקרים זולים, לא רלוונטיים ופתטיים". הוא מצדו האשים את ארצות הברית בפגיעה בפורום ז'נבה. "עלינו להיות מודאגים מאוד בשל ההתנהגות הלא ראויה של הנציגה של ארצות הברית, כפי שהזהרנו שהם הולכים להיות אלימים מכיוון שאין להם היגיון אנושי בסיסי שמאפשר לדבר ולהקשיב בצורה נורמלית כמו שאנחנו עושים".

YOU MIGHT ALSO LIKE