היום: צווי החיפוש בביתו ובמשרדו של מייקל כהן ייחשפו
תשעה כלי תקשורת פנו לבית המשפט בדרישה לפרסם מסמכים הנוגעים לחיפוש שערכו אנשי ה-FBI בשנה שעברה במשרדו ובביתו של כהן. בית המשפט אישר לפרסם חלק מהמסמכים, למרות התנגדות התביעה

הציבור יזכה היום (שלישי) לראות את צווי החיפוש ומסמכים נוספים הקשורים לחיפוש שערך בשנה שעברה ה-FBI בביתו ובמשרדו של עורך דינו לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, מייקל כהן. אך מה ניתן יהיה ללמוד מהמסמכים האלה? הם צפויים לשפוך אור על שרשרת האירועים, מה החוקרים קיוו למצוא בחיפושים שערכו ופרטים נוספים בפרשות בהן מעורב מקורבו של טראמפ לשעבר.

פרסום המסמכים מעיד על שיתוף הפעולה וחשיפת האמת. מייקל כהן (צילום: ABC)

השופט המחוזי ויליאם ה. פאולי ה-3 הורה אתמול לפרסם חלק מהמסמכים הקשורים לפרשה. הוא קבע זאת בעקבות בקשה שהגישו תשעה ארגוני חדשות בטענה כי לציבור יש זכות ואינטרס רב לראות את המסמכים.

עורך דינו של כהן, לני דייוויס, אמר אתמול כי פרסום המסמכים ממשיך את רצונו של מרשו "לשתף פעולה, לספק מידע ולחשוף את האמת על דונלד טראמפ ועל ארגון טראמפ בפני רשויות החוק והקונגרס". מנגד, דווקא התביעה התנגדה לבקשה, בטענה כי פרסום המסמכים "יסכן את החקירה המתמשכת ויפגע בזכויות הטרום-משפטיות של גורמים שלישיים שלא הואשמו".

החלטת השופט תאפשר לפרסם חלק מצומצם מהמידע שיכול להשפיע על החקירה. מידע אישי של כהן, הכולל בין השאר מספרי טלפון, כתובות אימייל ופרטי מגורים, יישארו חסויים לציבור. בחודש דצמבר גזר השופט פאולי שלוש שנות מאסר על כהן על עבירות הכוללת מסירת דברי שקר לקונגרס ותשלום לשתי נשים כדי להשתיק פרשיות רומנטיות בהן היה מעורב טראמפ. הוא צפוי להיכנס לכלא בחודש מאי.

בחודש פברואר העיד כהן בפני הקונגרס בנוגע לפעילויותיו הלא-חקיות והשקרים. הוא אמר אז לחברי הקונגרס כי הוא עשה זאת עבור טראמפ, ואף כינה את הנשיא "נוכל" ו"רמאי".

"נוכל ורמאי". הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

לפני שבוע דיווחנו כי משרד התובע הכללי של ניו יורק פתח בחקירת הקשרים שבין דויטשה בנק ו- Investors Bank לבין פרויקטים של ארגון טראמפ. זאת, לאחר שחקירה אזרחית נפתחה לאחר העדות שהעניק כהן לקונגרס. כהן העיד כי טראמפ ניפח את שווי הנכסים שלו בהצהרות פיננסיות. הוא אף מסר העתקים של מסמכים שלדבריו הועברו לדויטשה.

מוקדם יותר פורסם כי מייקל כהן תובע את ארגונו העסקי של הנשיא בטענה שזו לא שילמה לו מיליוני דולרים שהתחייבה למימון הוצאותיו המשפטיות. "ארגון טראמפ הבטיח לשפות את מר כהן ולשלם את שכר טרחת עורכי דינו של מר כהן בקשר לעניינים שונים העולים מתוך עבודתו של מר כהן עם ועבור הארגון", נטען בכתב התביעה, "בין העניינים הללו נכללים שימועי קונגרס רבים, חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר ועוד".

בכתב התביעה מצוינים פרטים על עבודתו של כהן עבור ארגון טראמפ, כמו ארגון תשלום דמי שתיקה לנשים שטענו כי טראמפ ניהל איתן מערכות יחסים מחוץ לנישואין. כמו בעדותו בפני הקונגרס, גם בכתב התביעה טוען כהן כי פעל בהנחייתו של טראמפ.

YOU MIGHT ALSO LIKE