שליח האו"ם למזרח התיכון גינה את חמאס בשל פגיעה בתושבי רצועת עזה, ואף מילה על הפיגוע
ניקולאי מלדנוב לא גינה את הפיגוע באזור אריאל, בו נרצח אדם אחד ושניים נפצעו. כוחות הביטחון עדיין עורכים סריקות בשטח בניסיון לאתר את המחבל שנמלט במכונית של אזרח ישראלי

שליח האו"ם לישראל גינה היום (ראשון) את ארגון הטרור חמאס על שמה שכינה מתקפה של מעצרים ושל עימותים עם תושבי הרצועה שמוחים על יוקר המחיה ועל מדיניות הארגון.

אף מילה על הפיגוע. ניקולאי מלאדנוב, במרכז (צילום: Shutterstock)

מאות פלסטינים הפגינו בימים האחרונים ברחובות עזה וקראו "אנחנו רוצים לחיות". ארגוני זכויות ציינו כי עשרות מפגינים נפצעו או נעצרו.

הרשתות החברתיות בערבית מוצפות בתיעוד של אנשי הביטחון של חמאס מכים מפגינים באלות, כאשר ברקע נשמעות יריות. מנגד, המפגינים השליכו אבנים וצמיגים בוערים אל אנשי הארגון.

ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון אמר בהודעה כי "העם בעזה, שסובל זמן רב" זכאי למחות מול "המצב הכלכלי הקשה" בלי חשש מדיכוי.

מלדנוב פרסם את הגינוי בזמן שכוחות הביטחון בישראל עדיין מחפשים את המחבל הפלסטיני שביצע את הפיגוע המשולב באזור אריאל, בו נרצח אדם אחד ושניים נפצעו - אחד קשה מאוד והשני אנוש.

חיילי צה"ל באזור הפיגוע, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)

האירוע החל בשעה 9:45 בבוקר (שעון מקומי), אז יצא המחבל מחנות בצומת אריאל כשהוא אוחז בסכין. הוא רץ אל חיילים שהיו במקום, דקר אחד מהם והצליח לחטוף ממנו נשק ומחסנית. הוא הפעיל את הנשק והחל לירות אל כל מי שהיה במקום.

לאחר מכן, ירה המחבל אל מכוניות שעברו במקום. נהג הרכב הראשון נפגע ומת. שאר הנהגים לא נפצעים, והוא חוטף מכונית ונמלט מזירת הפיגוע. תחקיר ראשוני מעלה כי למרות שהאירוע תועד במצלמות האבטחה, החיילים לא הבינו מה קורה בשטח ולא העבירו מידע חשוב בזמן אמת.

חיילי צה"ל עורכים סריקות בכפר בורקין (צילום: טוויטר)

המחבל נסע לצומת סמוך וירה אל אזרחים וחיילים שהמתינו בטרמפיאדה. צעיר בן 19 נפצע. כוחות הביטחון הבינו בשלב הזה כי מדובר במחבל אחד שביצע את שני הפיגועים - ומנסים לאתר אותו. כוחות הביטחון פשטו על הכפר הפלסטיני בורקין, לאחר שדווח כי נטש את הרכב וברח רגלית. בסריקות שעורכים כוחות הצבא במקום הם מאתרים את הרכב שגנב המחבל.

למרות הפיגוע הקטלני, קולו של מלדנוב לא נשמע. 

YOU MIGHT ALSO LIKE