הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי משולב בשומרון; סריקות אחר המחבל
כוחות הביטחון עורכים סריקות נרחבות כדי לאתר את המחבל, שחטף נשק מחייל ויצא למסע טרור. עדיין לא ברור אם מדובר במחבל בודד או בחוליה מאורגנת היטב

אדם אחד נהרג ושניים נפצעו אנוש וקשה בפיגוע משולב שבוצע הבוקר (ראשון) באזור אריאל שבשומרון. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר מחבל אחד לפחות, והם חסמו את הכניסות ליישובים הסמוכים.

חיילי צה"ל בשטח באזור הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

האירוע החל כאשר מחבל דקר חייל בצומת אריאל, חטף את נשקו ואז ביצע באמצעותו ירי אל כלי רכב שהיה במקום, ופצע את נהג המכונית. המחבל המשיך בירי אל עבר מכונית אחרת וחטף מכונית אחרת שהנהג נמלט ממנה. על פי החשד, המחבל נסע מהמקום לצומת סמוכה וביצע ירי אל טרמפיאדה.

הירי הזה נפצע קשה צעיר בן 19. המחבל המשיך בנסיעה לכיוון הכפר ברוכין. על פי דיווחי התקשורת הפלסטינית, באזור הכפר התנהלו חילופי אש.

בשלב זה במערכת הביטחון בישראל מנסים לברר את זהות המחבל, וכמו כן לברר אם הוא פעל לבדו או שהיה חלק מחוליה מאורגנת. במסגרת המצוד אחרי המחבל, סגרה המשטרה את כביש 5 לתנועה, בשל חשש כי המחבל עושה את דרכו למרכז הארץ ברכב אחר. כוחות צה"ל פשטו על כמה כפרים פלסטיניים באזור, ובתקשורת הפלסטינית מדווחים בין השאר על חילופי אש בין חיילי צה"ל לבין פלסטינים באזור ברקן.

חובש של מד"א, חננאל הס, מסר כי "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש". הפצועים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

כוחות צה"ל בכפר הפלסטיני בורקין, הבוקר (צילום: מתוך טוויטר)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה לאחר הפיגוע כי "אנחנו בעיצומו של מרדף אחרי שני מחבלים בשני אזורים באריאל. אני בטוח שנלכוד אותם ושנמצה איתם את הדין". ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בעקבות הפיגוע כי המועצה האזורית מחזקת את חיילי צה"ל.

אנחנו לעולם לא נשבר, לעולם לא נסוג, ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל וחלק ממדינת ישראל", אמר דגן, " כל תושבי השומרון יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מחזקים סומכים על צה"ל ומחזקים את החיילים הגיבורים".

בחמאס בירכו על הפיגוע ואמרו כי הוא נעשה בתגובה "לפשעי הכיבוש הישראלי, ומה שקורה בירושלים ובמסגד אל-אקצה". בחמאס הדגישו כי הפיגוע מבהיר כי "דרך ההתנגדות היא הבחירה החזקה והיעילה ביותר נגד הכיבוש".

YOU MIGHT ALSO LIKE