בעקבות הטבח בניו זילנד: תוגברה האבטחה סביב מסגדי ארה"ב
כוחות השיטור בערים הגדולות של ארצות הברית לא המתינו וכבר אמש הכריזו על סיורים מיוחדים באזורים של מסגדים. משטרת לוס אנג'לס: "אין קשר בין האירוע לבין לוס אנג'לס, אבל החלטנו לשלוח ניידות למסגדים". מושל ניו יורק עירב את משטרת המדינה ואמר: "נעמוד יחדיו כנגד השנאה בכל צורותיה"

בדומה לערים רבות ברחבי העולם, גם בארה"ב הוחלט לתגבר באופן ניכר את האבטחה סביב מסגדים, וזאת כתגובה לאירוע הירי הקטלני בניו זילנד בו 49 בני אדם נרצחו בעת תפילותיהם.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המועצה ליחסי איסלאם בארה"ב (CAIR) פרסמה הבוקר את ההודעה הבאה: "אנו אבלים בעקבות מותם של גברים, נשים וילדים שהתאספו כדי להתפלל במסגד. אנו מפצירים במנהיגים בארה"ב ובעולם כולו לצאת באופן פומבי כנגד המגמה האנטי-מוסלמית ואנטי-מהגרים שככל הנראה עומדת מאחורי הפיגועים בקרייסטצ'רץ", כלשון ההודעה.

בין ערי ארה"ב אשר שולחות כוחות שיטור כדי לאבטח מסגדים ניתן למצוא את ניו יורק, יוסטון, שיקגו, אטלנטה, בוסטון, פילדלפיה ולוס אנג'לס. מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, אף הורה למשטרת המדינה (New York State Police) להשתתף במאמצי האבטחה: "גם ברגעי משבר כאלה, אנחנו נעמוד יחדיו כנגד השנאה בכל צורותיה, ונעשה ככל שביכולתנו כדי לשמור על רווחתם של תושבי ניו יורק", הוא אמר. קואמו אף פנה באופן ישיר אל תושבי ניו זילנד ואמר: "בשם כל תושבי ניו יורק, ברצוני להביע תנחומים בפני כל אזרחי ניו זילנד, משפחות ההרוגים ולכל מי שמתאבל ברחבי העולם".

נוכחות משטרתית מחוץ למסגד בקוריאהטאון שבלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

משטרת לוס אנג'לס הגיבה כבר אמש וצייצה: "חרף העובדה שלא נראה שיש קשר בין האירוע הנוראי בניו זילנד ללוס אנג'לס, החלטנו לשלוח ניידות לבצע סיורים באזורים של מסגדים". 

YOU MIGHT ALSO LIKE