הורי קרבנות הירי ב "סנדי הוק" יוכלו לתבוע את יצרנית הנשק
למרות שבת משפט מקומי קבע שטענת ההורים לגרימת מוות ברשלנות סותרת חוק פדרלי שמגן על יצרני נשק, בית המשפט העליון במדינה אישר לתביעה נגד רמינגטון להתנהל. רמינגטון הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנה שעברה

בני משפחות התלמידים שנרצחו בטבח בבית הספר "סנדי הוק" שבניוטאון, קונטיקט יוכלו לתבוע את יצרנית הנשק רמינגטון, כך קבע היום (חמישי) בית המשפט העליון במדינה.

20 ילדים וששה אנשי צוות. קרבנות "סנדי הוק" (רפרודוקציה: kveller.com)

ההחלטה התקבלה ברוב דחוק של ארבעה נגד שלושה שופטי בית המשפט העליון במדינה, שהפכו החלטה קודמת של ערכאה נמוכה יותר שדחתה את תביעת ההורים. התובעים מבקשים להאשים את רמינגטון בגרימת מוות ברשלנות בשל האופן בו שיווקה את הרובה Bushmaster בו השתמש הרוצח כדי להרוג 20 ילדים וששה אנשי צוות. בית משפט מקומי דחה את תביעתם בטענה שהיא סותרת חוק דרלי מ-2005 שמגן על יצרני נשק מלשאת באחריות לפשעים שנעשה בהם שימוש במוצריהם.

בין התובעים ישנם ניצול אחד מהירי וקרובי משפחה של תשעה מקרבנות הטבח. לטענתם, הרובה בסגנון AR-15 בו השתמש הרוצח מסוכן מדי לציבור, ורמינגטון האדירה אותו במאמצי השיווק שלה לקהל צעיר.

מסוכן מדי לציבור. הנשק של רמינגטון בו נעשה שימוש (צילום: יח"צ)

שופטי העליון בקונטיקט השאירו על כנן את רוב החלטות הערכאה הנמוכה יותר, שדחתה את בקשת ההורים לתבוע, אבל כן איפשרה לתביעה להתנהל. השופט ריצ'רד פאלמר, שכתב את דעת הרוב בהחלטה, ציין כי "הרגולציה על פרסום שמסכן את בריאות הציבור, בטיחותו וערכיו נחשבת זה זמן רב כאחת מפעילויות הליבה של שלטונות המדינות", ובכך קבע כי סתירה של חוק פדרלי אינה מונעת את התביעה.

רמינגטון, שבסיסה במדיסון, צפון קרוליינה, הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנה שעברה בשל מכירות מדשדשות ולחץ ציבורי כבד, משפטי וכלכלי, בעקבות הטבח ב "סנדי הוק".

YOU MIGHT ALSO LIKE