פול מנאפורט לא מפסיק להסתבך
פחות משעה לאחר מתן גזר הדין בתיק הפדרלי הנוסף בו הורשע מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר - 43 חודשי מאסר נוספים - פורסם כי מנאפורט יועמד לדין גם בניו יורק בגין עבירות מרמה והונאת משכנתאות. אם יורשע בתיק זה לא יוכל לזכות בחנינה נשיאותית

יועצו ומנהל הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ לשעבר, נידון היום (רביעי) ל-43 חודשי מאסר נוספים בגין הרשעתו בקשירת קשר להונות את המדינה ובהטרדת עד. ענייניו של מנאפורט הסתבכו כשזמן קצר לאחר מתן גזר הדין הודיע משרד התובע המחוזי במנהטן כי מנאפורט מואשם ב-16 סעיפי מרמה והונאה ויועמד לדין גם מטעמו.

עוד ועוד שנות מאסר. פול מנאפורט בבית המשפט בוירג'יניה בשבוע שעבר (צילום: Getty)

קצת סדר: מנאפורט, 70, פעל במשך שנים כיועץ קמפיינים למפלגה הרפובליקנית במקביל לעבודתו כלוביסט בוושינגטון. במשך כחצי שנה הוא עמד בראש הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ לנשיאות, עד שפרסומים אודות קשריו עם גורמים פרו-רוסיים באוקראינה הובילה לעזיבתו את התפקיד. עם הזמן, ובמסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 עוד ועוד מידע החל להיחשף על קשריו של מנאפורט וניגודי האינטרסים שלו, כמו גם על פעילויות מפוקפקות אחרות.

לבסוף הוגשו נגד מנאפורט שני כתבי אישום פדרליים, אחד בוירג'יניה ואחד בוושינגטון הבירה. בשניהם הוא הגיע לעסקת טיעון והודה בהאשמות מופחתות בתמורה לשיתוף פעולה עם חקירת מולר – עד שנודע שגם כשהיה במעמד עד מדינה המשיך לעבור על החוק, לשבש הליכים ולהדיח עדים.

בשבוע שעבר נידון מנאפורט ל-47 חודשי מאסר בגין הרשעתו בעבירות מס בתיק הפדרלי בוירג'יניה, במה שנחשה ענישה מקלה במיוחד ביחס לעונש הפוטנציאלי שניצב בפניו – 19-25 שנות מאסר וקנס של מיליוני דולרים. היום נגזרו על מנאפורט 74 חודשי מאסר בתיק הפדרלי שהתנהל נגדו בוושינגטון. עם זאת נקבע ששלושים החודשים הראשונים ירוצו בחפיפה, מה שאומר שבסך הכל ירצה מנאפורט במסגרת התיקים הפדרליים נגדו 7.5 שנות מאסר.

"איש אינו מעל החוק". התובע המחוזי במנהטן, סיירוס ואנס (צילום: ניו יורק טיימס)

אלא שזה לא נגמר כאן: פחות משעה לאחר מתן גזר הדין היום, הודיע התובע המחוזי במנהטן כי יעמיד לדין את מנאפורט ב-16 סעיפי מרמה שונים, כולל הונאת משכנתאות, זיוף מסמכי חברות וקשירת קשר לביצוע פשע. העבירות בניו יורק בוצעו לכאורה בין השנים 2015 ועד 2018 – במקביל לעבודתו בקמפיין טראמפ ובמקביל למשפטיו הפדרליים – וההחלטה על כתב האישום בעניינו אושרה על ידי חבר מושבעים גדול בשבוע שעבר. 

"איש אינו מעל החוק", אמר היום סיירוס ואנס, התובע המחוזי במנהטן, בהצהרה שמסר עם ההודעה על הגשת כתב האישום נגד מנאפורט, שעשוי להיענש בשנות מאסר ארוכות אם יורשע. מאחר שמדובר בעבירות מדינה ולא באישומים פדרליים, אם יורשע מנאפורט הוא לא יוכל לזכות בחנינה נשיאותית, וספק רב אם המושל הדמוקרטי אנדרו קואומו יעניק לו אחת.

YOU MIGHT ALSO LIKE