ה-FAA: מטוס הבואינג 737 מקס בטוח לשימוש
הרשות הוציאה הודעה כי היא חוקרת את התרסקות המטוס. "אם נזהה משהו שמשפיע על הבטיחות, ננקוט מיד בתגובה מתאימה". בינתיים, הפחדים של הנוסעים ממריאים

רשות התעופה הפדרלית (FAA) הודיעה אתמול (שני) כי השימוש במטוסי בואינג 737 MAX בטוח. זאת, למרות שרשויות תעופה ברחבי העולם מפסיקות באופן זמני את השימוש במטוסים אלה בעקבות ההתרסקות הקטלנית של טיסת אתיופיאן איירליינס מאדיס אבבה לניירובי שלשום.

ה-FAA אומר שאין מה לדאוג. מטוס בואינג 737 של חברת Ethiopian Airlines (צילום: Shutterstock)

הרשות הודיעה כי היא חוקרת את התרסקות המטוס שהוביל למותם של 157 בני אדם, בהם שמונה אמריקנים ושני ישראלים, אך ציינה כי חברות התעופה האזרחיות רשאיות להמשיך ולהשתמש במטוס. "הרשות בוחנת כל הזמן ומעריכה את ביצועי הבטיחות של מטוסים מסחריים. אם נזהה משהו שמשפיע על הבטיחות, ננקוט מיד בתגובה מתאימה", הודיעה רשות התעופה.

הודעת הרשות באה לאחר שכמה מדינות וחברות תעופה הודיעו על הפסקה זמנית בשימוש במטוסים אלה בתגובה להתרסקות. רשות התעופה האזרחית באוסטרליה היא האחרונה בשרשרת הרשויות שהודיעו על השבתת המטוסים האלה בארצם. "מדובר בהפסקה זמנית בזמן שאנחנו ממתינים לקבל מידע נוסף על הסיכונים הבטיחותיים הכרוכים בהמשך ההפעלה של מטוסים אלה אל אוסטרליה וממנה", הודיע מנכ"ל מנכ"ל הרשות האוסטרלית, שיין קרמודי.

אף חברה אוסטרלית לא מפעילה את המטוס הזה, אך שתי חברות תעופה זרות, פיג'י איירוייז וסילקאייר הסינגפורית, מפעילות את המטוס הזה באוסטרליה.

מנכ"ל אתיופיאן איירליינס בזירת ההתרסקות (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של חברת התעופה)

לאוסטרליה קדמה סין, שמחזיקה בצי מטוסי הבואינג 737 MAX הגדול ביותר בעולם. ההודאה הסינית באה בעקבות "העיקרון של אפס סובלנות לסיכונים בטיחותיים". סין ציינה כי מדובר בהתרסקות השנייה של המטוס, לאחר שטיסה אחרת התרסקה באוקיינוס סמוך לאינדונזיה בנסיבות דומות בסוף חודש אוקטובר. בהתרסקות הזו נהרגו 189 בני אדם.

בעקבות האסון השני צנחה מניית חברת בואינג אתמול בשמונה אחוזים עם פתיחת המסחר. ממטה חברת בואינג בשיקגו נמסר כי החברה אינה מתכוונת להוציא הנחיות חדשות ללקוחותיה. היא כן הודיעה כבר אמש כי תשלח צוות טכני לאתר ההתרסקות בכדי לסייע לחוקרים מאתיופיה ומארה"ב. ה-737 הוא מטוס הנוסעים הנמכר ביותר בהיסטוריה וה-MAX, עם ניצולת דלק יעילה יותר, הוא נדבך מרכזי בתוכניותיה של בואינג להתחרות ביריבתה העיקרית, איירבוס האירופית.

מטוס בואינג 737 של חברת ליאון אייר (צילום: רויטרס)

"הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו נוקטים בכל הצעדים כדי להבין במלואם את כל היבטי התאונה הזו, בעבודה צמודה עם הצוות החוקר וכל הרשויות הרגולטוריות", נאמר בהודעת החברה.

דובר אתיופיאן איירליינס מסר כי החברה קרקעה המטוסים האלה עד להודעה חדשה "כאמצעי בטיחות נוסף". החברה השתמשה עד כה בחמישה מטוסים מדגם זה והיא ממתינה למסירתם של 25 נוספים. לא נמסר אם הזמנות אלה יבוטלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE