כמה עולה תמונה עם טראמפ: תורמת של הנשיא תקשר ביניכם תמורת תשלום
בין השירותים באתר חברת הייעוץ העסקי של סינדי לי יאנג ניתן למצוא גם ארוחות ערב במעמד הנשיא ומפגשי מינגלינג. אך לאזרחים זרים אסור לתרום לקמפיין פוליטי

חברה שמנוהלת על ידי תורמת גדולה של הנשיא דונלד טראמפ טענה בפני לקוח מסין כי היא תוכל להפגיש אותו עם הנשיא ואף להצטלם איתו, כמו גם כניסה למתחם הפרטי של הנשיא בפאלם ביץ', פלורידה. עדיין לא ברור כמה גובה התורמת סינדי לי יאנג על השירותים האלה, והאם היא נשכרה כדי לספק אותם.

הנשיא טראמפ לצד סינדי לי יאנג (צילום: פייסבוק)

בינתיים, שירותי החברה ופעילות נוספת שלה, שנחשפו לראשונה על ידי המיאמי הראלד, מוסיפים עוד שמן למדורת התסבוכות והשאלות האתיות שעולות מהעובדה שטראמפ ממשיך להיות הבעלים של מועדון פרטים שבו החברים המשלמים ואורחים יכולים להתרועע עם הנשיא ועם משפחתו, חבריו ועובדי הבית הלבן.

סוכנות הידיעות AP דיווחה בעבר כי עוזריו של טראמפ שמגיעים פעמים רבות למועדון נמצאים תמיד בדריכות מפני אורחים וחברי מועדון שאוהבים לפנות אל הנשיא בבקשות. הם נוטים להעלות בפניו שלל רעיונות החל מחוקים למען חיות מחמד ועד דרכים להשיג שלום במזרח התיכון.

עובדים לשעבר בבית הלבן מתארים כיצד הם ניסו למנוע את המקרים האלה, בין השאר על ידי הזמנת שולחן סמוך לזה שבו סועד הנשיא כדי שיוכלו לוודא שאין בקהל אף אורח בעייתי.

נראה שיאנג היא כוכב עולה בסצינה הפוליטית בפאלם ביץ'. החברה שהקימה בשנת 2017, GY US Investments LLC, מתוארת כחברת ייעוץ עסקי בינלאומית. אתר האינטרנט שלה, אגב, כבר ירד מהרשת. החברה "מספקת שירותי יחסי ציבור כדי לסייע לעסקים באמריקה להרחיב את המותג שלהם בשוק הסיני המודרני", נכתב בו.

יאנג לצד דונלד טראמפ ג'וניור (צילום: פייסבוק)

על פי תיאור השירותים באתר החברה, היא מספקת גישה לסעודות נשיאותיות ושולחנות עגולים, כניסה לאירועים של הבית הלבן, פעילויות VIP והזדמנויות לצילום עם הנשיא. החברה טוענת שהיא יכולה גם לארגן ללקוחותיה מפגשים עם שר המסחר ועם בכירים נוספים בוושינגטון.

באתר היו גם כמה תמונות, כולל תמונה של יאנג עצמה עם טראמפ ועם מושל פלורידה רון דהסנטיס, עם שרת התחבורה איליין צ'או ועם עוזר הבית הלבן לשעבר סבסטיאן גורקה. יאנג עצמה מתוארת באתר כ"מנכ"לית ומנהלת" וכחברה ב"מועצת גיוס הכספים הנשיאותית", ו"חברה במועדון הנשיאותי".

כריסטיאן זיגלר, סגן נשיא המפלגה הרפובליקנית בפלורידה, ניסה לצנן את הנושא. "כל אחד יכול לרכוש כרטיסים לכל אירוע, ואני מניח שזה מה שהיא עשתה", אמר, "מעולם לא פגשתי אותה". הוא הוסיף כי "אני יודע שהשמאל ינסה לעשות מזה מטעמים ולקשר אותה אלינו, אבל היא לא חלק מאיתנו. זה פשוט נראה שהיא השתתפה בכמה אירועים והצטלמה כמה פעמים.

אבל כנראה שהתמונות האלה הן בדיוק מה שהשוק הסיני מחפש. תמונות עם אנשים מפורסמים מוערכות מאוד בסין, שם היחסים האישיים והקשרים תורמים מאוד לפיתוח עסקי ופוליטי. על פי פרסומים של המיאמי הראלד, יאנג ארגנה שקבוצה גדולה של אנשי עסקים סיניים ישתתפו באירוע התרמה בתשלום עבור טראמפ בניו יורק בסוף שנת 2017. רק אזרחים ותושבי קבע יכולים לתרום לקמפיינים פוליטיים.

תמונות כאלה מסייעות מאוד בעולם העסקים הסיני (צילום: פייסבוק)

מגייס כספים במחנה הרפובליקני אמר ל-AP אתמול (ראשון) כי המשתתפים בסעודה של המפלגה הרפובליקנית במאר-א-לאגו בשנה שעברה הבחינו באחוז גבוה של משתתפים סינים.

ביום שישי פרסם המיאמי הראלד תמונה של יאנג עם טראמפ במסיבת סופרבול במועדון בווסט פאלם ביץ', והעיתון אף דיווח על הקשר שבין יאנג לבין הספא שבו הסתבך הבעלים של הניו אינגלנד פטריוטס, רוברט קראפט, בשידול לזנות. יאנג הייתה הבעלים הקודמת של המקום. עם זאת, היא לא הואשמה בפרשה שהובילה ל-25 מעצרים, כולל זה של קראפט עצמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE