דיווח: טראמפ ידרוש 8.6 מיליארד דולר לחומה בגבול מקסיקו
אחרי השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה, ואחרי ההכרזה על מצב חירום כדי לממן את החומה בגבול מקסיקו, הנשיא מעלה מחירים ודורש סכום גבוה בשישה אחוזים מהקודם

הנשיא דונלד טראמפ ידרוש מחר (שני) מהקונגרס תוספת של 8.6 מיליארד דולר כדי לממן את החומה שהוא הבטיח להקים בגבול עם מקסיקו. הדרישה הצפויה של טראמפ גבוהה יותר פי שישה המימון שאישר הקונגרס להקמת החומה בכל שנה בשנתיים האחרונות. הוא גם גבוה יותר בשישה אחוזים מאשר הסכום הקודם שדרש טראמפ.

המחירים רק עולים. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

הדמוקרטים, שמתנגדים לחומה בטענה כי מדובר בפרויקט לא הכרחי ולא מוסרי, שולטים בקונגרס ולכן לא צפוי שהבית יאשר את דרישת טראמפ.

הדרישה באה לאחר מאבק כואב בין הנשיא לקונגרס, שהביא להשבתה חלקית של הממשל למשך חמישה שבועות שהסתיים בחודש ינואר. היא גם עלולה להצית מחדש את העימותים האלה בווישנגטון, בשל לוחות זמני אישור התקציבים בסתיו הקרוב.

לפני כשלושה שבועות הכריז טראמפ על מצב חירום לאומי כדי לגייס את המימון לבניית החומה. הנשיא הודיע כי הוא נוטל לידיו סמכויות עוקפות קונגרס כדי לנצל מקורות תקציביים שבהיעדר מצב חירום אין לו גישה אליהם. ההכרזה על מצב החירום והרחבת הגישה למקורות מימון שאינם דורשים את אישור הקונגרס.

טראמפ ציין כי היה שמח לעשות זאת מוקדם יותר בקדנציה שלו, אך "הייתי קצת חדש בתפקיד. אנשים לא התייצבו לעזור. זה היה יכול להיות קל. לא קל, אבל קל יותר, אבל אנשים לא התייצבו". ככל הנראה התייחס טראמפ לקונגרס שהיה בשנתיים האחרונות בשליטת הרפובליקני ולמרות זאת לא אישר מימון לחומה.

ההכרזה לא עברה בשקט, כצפוי. ראשי הדמוקרטים בסנאט ובבית הנבחרים, צ'אק שומר וננסי פלוסי, הוציאו הודעה משותפת בה תקפו את טראמפ על נטילת הסמכויות שלו שעוקפת את נבחרי הציבור והמנגנון הדמוקרטי. בהודעתם כתבו השניים: "ההכרז הלא חוקית של הנשיא על משבר שלא קיים פוגעת קשה בחוקה שלנו והופכת את אמריקה לפחות בטוחה, תוך גניבת כסף מחסכונות הכרחיים עבור בטחון הצבא והאומה שלנו. זו, בפשטות, נטילת כוח על ידי נשיא מאוכזב, שיצא מגבולות החוק כדי לנסות להשיג את מה שהוא נכשל בהשגתו בתהליך חוקתי".

YOU MIGHT ALSO LIKE