משטרת ניו יורק נעזרת במחשבים חכמים כדי לפענח פשעים
המחשבים סורקים מידע שמדווח בכל תחנות המשטרה הפזורות בעיר, ומנסים למצוא דפוס התנהגות. כך השוטרים יכולים לחבר מספר עבירות לאותו עבריין

כאשר גנב מקדחות פרץ לסניף של הום דיפו סמוך לאיצטדיון היאנקיז בניו יורק, המשטרה הבינה שלא מדובר באירוע אחד בשל שיטת הפעולה: הפורץ נעצר במזרק כדי לפרוץ למקום. השוטרים גילו כי כמה שבועות קודם לכן, סניף אחר של הרשת נפרץ באותה שיטה, וגם שם נגנבו מקדחות.

המשטרה לא מסתמכת רק על זכרונם של הבלשים (צילום: Shutterstock)

עם זאת, מי שזיהה ראשון את הדפוס לא היה שוטר שעבר על תיקי חקירה, אלא במחשב שנעזר בתוכנות לזיהוי תבניות שפותח על ידי המשטרה המקומית.

התוכנה, שנקראת Patternizr, מאפשרת לבוחני הפשעים שמוצבים בכל אחת מתחנות המשטרה להשוות בין מעשי שוד, גניבות ועשרות אלפי פשעים שנמצאים במערכת של המשטרה, והופכת אותם לדפוסים של פשיעה בלחיצת כפתור.

זו שיטה מהירה הרבה יותר מאשר השיטה הקודמת, שבה נאלצו אנליסטים לעבור בכל הדוחות השונים תוך שהם מאמצים את מוחותיהם לזהות דפוסי פעולה דומים ופרטים שונים.

"בגלל ש-Patternizr מכניס את הפרטים האלה לאלגוריתם שלו, הוא יכול להביא תלונות אחרות מתחנות משטרה אחרות שלא הייתי יודע עליהן", אמרה מנתחת הפשיעה של ברונקס, רבקה שאט, שעבדה על תיק הום דיפו. "זה היה מאוד מועיל. הדפוס הזה לא היה מתגלה בדרך אחרת".

התוכנה זיהתה גם עוד שני פשעים שנעשו באמצעות מזרק על ידי אותו חשוד, שלבסוף נעצר והודה בגניבה ובתקיפה.

איוון לווין, סגן מפקד המשטרה לניתוח מידע, ואלכס כולאס-ווד, מנהל המחקר של המחלקה לשעבר, עמלו שנתיים על פיתוח התוכנה לפני שהוציאו אותה לאור בדצמבר 2016.

YOU MIGHT ALSO LIKE