מוח מעוות: הנאשם בחטיפת ג'יימי קלוס בת ה-13 פותח הכל במכתב גלוי
ג'ייק פיטרסון מואשם שרצח את הוריה של הנערה, והחזיק בה במשך 88 ימים. במכתב ששלח לכלי התקשורת הוא מדבר על הכל, ומבקש סליחה. "אני יודע שזה לא שווה הרבה"

ג'ייק פיטרסון, שמואשם בחטיפתה של ג'יימי קלוס וברצח הוריה כתב כי הוא "לא מאמין" למעשים שלו, וכי הוא מתכנן להודות באשמה. פיטרסון, בן ה-21, שלח מכתב לתקשורת ולפיו הוא "מלא בחרטה" על מעשיו, ויודה בסעיפי הרצח והחטיפה בדיון שייערך בעניינו לקראת סוף החודש. הנאשם הוסיף כי הוא לא מעוניין שקלוס בת ה-13 ומשפחתה "ידאגו בגלל המשפט".

"אני מצטער, ג'יימי". ג'ייק פיטרסון לאחר מעצרו (צילום: משרד השריף המקומי)

"אני לא מאמין שעשיתי את זה", כתב פיטרסון, במכתב שהועבר לתקשורת בעקבות כמה שאלות שהופנו אל הנאשם, שנמצא במעצר. הוא כתב באותיות גדולות "אני מצטער, ג'יימי" על המכתב, ומתחת לזה נכתב "על הכל. אני יודע שזה לא שווה הרבה". בתשובה לשאלה מה הוביל אותו לחטוף את הנערה מלכתחילה, ענה פיטרסון בפשטות: "זה לא שחור ולבן".

התביעה טוענת כי פיטרסון הבחין בקלוס כאשר ירדה מהסעת בית הספר סמוך לביתה, ואז הוא החליט לחטוף אותה. עם זאת, פיטרסון עצמו טוען כי הרשויות "מעוותות את המילים" שלו. "השוטרים אומרים שתכננתי את זה ביסודיות, ושאני אמרתי את זה. זה שקר. זה היה בעיקר יצרי", כתב פיטרסון, "אני לא חושב כמו רוצח סדרתי". הוא הוסיף כי "באותו זמן הייתי ממש עצבני. לא 'רציתי' את זה. הסיבה שעשיתי את זה היא מסובכת".

פיטרסון מואשם כי החזיק את ג'יימי בשבי במשך 88 ימים בבקתה מרוחקת בעיירה גורדון, ויסקונסין, בטרם הצליחה לברוח מהמקום בתחילת ינואר. במכתב הוא מוסיף כי איש לא ידע על המעשים שלו, וכי הוא לא הותיר רמזים בנוגע לזה. בין השאר, הוא הכריח את הנערה להסתתר כאשר אביו היה מגיע למקום בימי שבת.

פיטרסון נשאל על ידי כתבי התקשורת גם מה היו תכניותיו אם ג'יימי לא הייתה מצליחה לברוח. "לא אומר. זה ממש מטופש במבט לאחור", ענה.

ניצלה לאחר 88 ימים. ג'יימי קלוס (צילום: CNN, באדיבות המשפחה)

כזכור, פיטרסון הוריה של ג'יימי נמצאו ירויים למוות בביתם שבבארון. כריס פיצג'ראלד, שריף מחוז בארון בו בוצע הפשע, אמר שמדובר ב"מתקפה מתוכננת היטב". השניים, ג'יימס ודניס קלוס נרצחו ביריות רובה ציד ב-15 באוקטובר. גופותיהם נמצאו באותו יום, בו נעלמה ג'יימי. הנערה סיפרה לחוקרים שהוחזקה בבקתה מבודדת בגורדון.

פיטרסון סיים את לימודיו בבית הספר התיכון נורת'ווד שבמינונג הסמוכה ב-2015. המנהל ג'ין סרום זוכרת אותו כ"תלמיד טוב ושקט עם חברים נפלאים וכיתה תומכת", אולם הודתה שאינה זוכרת הרבה בנוגע אליו. לאחר שסיים את לימודיו עבד יום אחד במפעל מקומי בטרם התפטר והודיע שהוא עוזב את האזור.

ג'ניפר סמית', דודתה של ג'יימי עמה היא מתגוררת כעת, הודיעה בפייסבוק לאחר חזרתה של הנערה כי ג'יימי זכתה ל"שנת לילה טובה למדי". היא הוסיפה כי "כמשפחה אנחנו נעבור את את כל תהליך ההחלמה שצפוי לג'יימי. זו תהיה דרך ארוכה אבל אנחנו משפחה חזקה ואנחנו אוהבים את הילדה הקטנה הזו כל-כך".

YOU MIGHT ALSO LIKE