מהבית הלבן לבית הכלא: פול מנאפורט נידון ל-4 שנות מאסר
יד ימינו של הנשיא טראמפ ומי שנחשב לאדריכל הניצחון האלקטורלי ב-2016 יבלה 47 חודשים מאחורי סורג ובריח. כזכור, בקיץ הקודם הורשע ב-8 פשעים, לרבות הונאת מס ומרמה. התביעה בתיק: "הנאשם מאשים את כולם, החל בתובע המיוחד ועד ללקוחותיו באוקראינה"

בית המשפט הפדרלי גזר לפני זמן קצר 47 חודשי מאסר על פול מנאפורט, מי שעמד בראש הקמפיין הנשיאותי המוצלח של דונלד טראמפ בשנת 2016.

מנאפורט בעת ההגעה לביהמ"ש הפדרלי בווירג'יניה בשנת שעברה (צילום: Getty Images)

מנאפורט הואשם בהונאה של מספר בנקים ושל הממשל הפדרלי בעקבות אי-תשלום של מסים בעקבות הכנסה שהרוויח בתור יועץ פוליטי באוקריאנה. פרשה זו התגלתה ע"י התובע המיוחד, רוברט מולר, שבוחן את התערבותה של רוסיה בבחירות 2016.

במהלך המשפט, התביעה בתיק ביקשה להטיל בין 19 ל-25 שנות מאסר על מנאפורט בן ה-69, וזאת בנוסף לקנסות של מיליוני דולרים. בקיץ הקודם, לאחר שהורשע בתום משפט בן 3 שבועות, נראה היה שמנאפורט ישתף פעולה עם התובע המיוחד, דבר שהיה עשוי להקל על עונשו. הוא הגיע לסיכום על הסכם פשרה, אך הסכם זה בוטל לאחר שהתגלה שמנאפורט שיקר תחת שבועה.

"הנאשם מאשים את כולם, החל בתובע המיוחד ועד ללקוחותיו באוקראינה, בעקבות הבחירה שלו לעבור על החוק", כתבו בשבוע שעבר התובעים הפדרליים בתיק.

בסופו של דבר, השופט בתיק ריחם על מנאפורט וטען שבקשת התביעה, בין 19 ל-25 שנות מאסר, הינה "מוגזמת". לפיכך התקבלה ההחלטה לשלוח את מנאפורט ל-47 חודשי מאסר, קצת פחות מארבע שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE