הסנאטורית מרת'ה מקסאלי: נאנסתי בזמן שירותי בחיל האוויר
במהלך דיון עם שורדות תקיפה מינית בצבא, שהעידו בפני ועדת המשנה של הסנאט לטיפול בתופעה, חשפה הסנאטורית שנאנסה בידי מפקד, ולא דיווחה כי לא האמינה שהמערכת תעשה דבר

הסנאטורית הטרייה מרת'ה מקסאלי מאריזונה חשפה אמש כי נאנסה בעת ששירתה בחיל האוויר של ארה"ב. מקסאלי, רפובליקנית שהפסידה בבחירות בנובמבר אולם מונתה להחליף את ג'ון קייל שפרש, חשפה את הדבר במהלך ישיבה של ועדת המשנה לתקיפות מיניות של ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט.

גם לגיבורה פורצת דרך זה יכול לקרות (צילום: אתר הקמפיין)

מקסאלי אמרה לעדות שהופיעו בפני הוועדה, "כמוכן, אני שורדת תקיפה מינית בצבא". הסנאטורית סיפרה שלא דיווחה על המקרה ולא סמכה על המערכת שתטפל במקרה. כשקולה נחנק מהתרגשות, סיפרה מקסאלי - טייסת הקרב הראשונה שהשתתפה בלחימה אווירית בתולדות ארה"ב - שכמעט פרשה מחיל האוויר מרוב ייאוש.

"כמו קורבנות רבים, הרגשתי כאילו המערכת אונסת אותי מחדש. אבל לא ויתרתי. החלטתי להישאר", אמרה לאחר שהפסיקה את דבריה לרגע כדי להתעשת. מקסאלי כינתה את נושא התקיפה המינית בצבא "נושא אישי במידה עמוקה" עבורה, וסיפרה כי מפקד בכיר ממנה רדף אותה ואנס אותה.

"התקדמנו הרבה בתחום התקיפות המיניות בצבא, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור", הוסיפה מקסאלי. עוזר של הסנאטורית סיפר לרשת CNN כי היא עבדה על עדותה זו במשך מספר ימים. מקסאלי חשה בצורך לחשוף את סיפורה בכדי לדבר בכנות עם העדות. מקסאלי הגיעה לדרגת קולונל בחיל האוויר בטרם פרשה.

בתום דבריה קראה מקסאלי לפתרון בעיית התקיפות המיניות בשורות הצבא על ידי שינוי בתרבות ומנהיגות מצד המפקדים. הסנאטורית טענה בתוקף נגד הסרת המפקדים מן האחריות למנוע, לגלות ולהעניש תקיפות מיניות בצבא. "אני לא רוצה לתת למפקדים פטור מהעניין", אמרה.

גם היתה לוחמת, גם נפלה קורבן - ונחשפה לפני שהיתה מוכנה לכך. הסנאטורית ג'וני ארנסט (צילום: כריס קלפוניס, גטי)

עדותה של מקסאלי באה חודשיים לאחר שסנאטורית רפובליקנית אחרת חשפה גם היא את ניסיונה המר בתקיפה מינית, אם כי תחת נסיבות שונות בתכלית. בינואר סיפרה ג'וני ארנסט, האישה הבכירה ביותר בצד הרפובליקני של הסנאט ולוחמת בכוחות היבשה במיל', כי נכפה עליה להיחשף כקורבן להתעללות גופנית ונפשית מצד בעלה לשעבר וכי נאנסה על ידי חבר במכללה, זאת לאחר שמסמכי הגירושין שלה נחשפו לציבור. ארנסט סיפרה כי הדבר כפה עליה להיחשף בטרם היתה מוכנה לכך.

הסנאטורית תמי דאקוורת' (דמוקרטית מאילינוי), גם היא לוחמת לשעבר, אמרה כי "נדהמת מן האומץ שהופגן כאן על ידי העדות שהופיעו בפני הסנאט ועל ידי עמיתתי, הסנאטורית מקסאלי. אני מסכימה שהכוחות הצבאיים נכשלו לחלוטין בטיפול בתקיפה מינית באמצעות תהליך החוק הצבאי, ואני מתכוון לדחוף לרפורמות משמעותיות. כמפקדת לשעבר של להק מסוקי תקיפה, אני רוצה לדעת מה עוד אפשר לעשות מלבד כתבי אישום, כדי להיטיב את חיי השורדות ולוודא שיש להן מה שהן צריכות כדי להחלים וכדי לחדש את הקריירה עליה חלמו מרגע שהתגייסו לצבא".

YOU MIGHT ALSO LIKE