הדבר החם הבא: "תיקון עולם" מביאה קנאביס איכותי ישראלי לקליפורניה
החברה שפרצה את שוק הקנאביס בישראל ושינתה תפישות עולם, מתחילה בשיווק מוצריה בקליפורניה. שם, נערכים בשנתיים האחרונות עם הקמת חוות גידול, מפעל לייצור מוצרי קנאביס ומוקד שירות לקוחות

לכל עשור יש את הייחוד שלו. שנות העשרים מזוהות, בין היתר, עם עידן הג'אז. בשנות השישים היו אלה ילדי הפרחים שתפסו את אור הזרקורים. בשנות השבעים, הנשיא ה-37 של ארצות הברית, ריצ'רד ניקסון, העלה את מושג "המלחמה בסמים" העניק לנושא במה משלו, והפך את המלחמה הזו לאחד הנושאים הבוערים והמדוברים. בעוד כעשור יתכן ונוכל להביט לאחור אחורה ולומר שאחד הנושאים שהעסיקו את הציבור הוא הלגליזציה של המריחואנה.


גידול צמחי קנאביס "תיקון עולם", ישראל

המהפכה התאפשרה הודות למחקרים רבים שבוצעו בשנים האחרונות ויצרו שינוי בתפישה, עם ההבנה שיש לקנאביס יתרונות משמעותיים. את המחקר הגדול ביותר בתחום ביצעה וממשיכה לבצע חברת "תיקון עולם", שנחשבת למובילה בישראל ובעולם לגידול, שיווק ומחקר הקנאביס הרפואי. כעת, נכנסת  החברה גם לשוק בארצות הברית. התחנה הראשונה שלה היא מדינת קליפורניה, שבתחילת השנה שעברה התירה שימוש בקנאביס מגיל 21 ומעלה. המדינה מתירה אחזקה של עד 28 גרם מריחאונה וגידול של עד שישה צמחי קנאביס בבית.

"הכל הולך להשתנות. זה הופך להיות מוצר מקובל בכל מקום", אומר רמי ורדי, מבעלי החברה בקליפורניה. כשוורדי מדבר על היתרונות של הקנאביס הוא נזכר בעצב בזמנים בהם הידע על הצמח לא היה מספק, "אני חושב על קרובי המשפחה שלי, על סבתא שלי ועל אנשים שאיבדו את חייהם לסרטן או למחלות אחרות. הקנאביס היה יכול לעזור. זה מה שנתן לי את הדרייב מלכתחילה".


רמי ורדי, מבעלי חברת "תיקון עולם", בקליפורניה

הקשר בין ורדי לבין הקאנביס החל לפני כ-13 שנה. בתקופה ההיא ורדי מתעורר מדי בוקר, לובש חליפה ויוצא לעבוד כמהנדס מחשבים. בלילה הוא היה עוטה עליו בגדי כפר, יוצא אל הטבע ואל ההרים שבאזור מגוריו בקליפורניה ומקדיש את זמנו הפנוי לטובת גידול צמח הקנאביס.

כך מתחילים לתקן את העולם
חברת "תיקון עולם" הוקמה בישראל בשנת 2006 על ידי צחי כהן. בעזרת משפחתו, הוא החל בפעילותו, עם מעט גידולים של הצמח במושב קטן, כשבראשו חזון גדול. כבר אז הריח כהן את השינוי, החליט ללכת עד הסוף והפך לחלוץ בתחום. את השינויים המתחוללים בשוק הקנאביס בשנים האחרונות ואת היחס של הרשויות לצמח וליתרונותיו, ניתן לזקוף לזכותם של חלוצים כגון כהן. תחילת דרכה של החברה לא היתה פשוטה. חוקים רבים הקשו על גידול הקנאביס הרפואי בישראל ועל החולים עצמם, אך כהן לא ויתר על מה שהפך להיות מפעל חייו. אט אט, הרצון לסייע ולתקן את העולם השתלם.


מעבדות "תיקון עולם"

בשנת 2010 החברה פתחה את חנות הקנאביס הרפואי הראשונה בישראל. שנתיים לאחר מכן, קיבלה החברה תווי תקן לגידול, ייצור, מכירה והפצה של קנאביס רפואי, גם כחלק ממוצרי מזון, וחשוב מזה ולהדרכת מטופלים. תחום ההדרכה הפך את החברה לראשונה מסוגה בעולם. בשנת 2013 החברה הקימה מרפאת אחים ואחיות מוסמכים להדרכה וליווי לטיפול בקנאביס ושינתה את התפישה ברמה הבינלאומית.

המרפאה הצטרפה למהלך חשוב נוסף של החברה. כמה שנים קודם לכן, נוסדה קבוצת הטיפול הראשונה בעולם, שקידמה טיפול בקנאביס לקשישים סיעודיים. החברה שמה לה למטרה להביא את המחקר אודות הצמח לדרגה הגבוהה ביותר. מאז ועד היום מובילה החברה מחקרים בשיתוף עם בתי חולים שונים בנושאים, כגון קרוהן, קוליטיס, אפילפסיה, אוטיזם, דמנציה, סי.פי ועוד.

כיום, מציעה החברה את שירותיה במדינות רבות וממשיכה לפרוץ דרך מדי יום. החברה מעסיקה מעל למאה עובדים, שקיבלו את רישיון משרד הבריאות לעסוק בתחום, בהם גם אגרונומים, חוקרים, כימאים, אחים ואחיות מוסמכים ועוד בעלי מקצוע בתחומי הבוטניקה והרפואה. בשוק ישנן חברות רבות שמשווקות קנאביס, אך הפעילות ב"תיקון עולם" נחשבת ליוצאת דופן. במסגרת פעילותה מתנהל המחקר הקליני הגדול בעולם, שנמשך כעשור. המחקר מהווה פריצת דרך בינלאומית ובחברה אומרים, כי זהו הדבר החיוני ביותר שיכול להביא להעלאת המודעות ליתרונות הרבים של הקנאביס, הן בישראל והן בעולם. "אנחנו מקווים להשיג מספיק ידע על מנת לשנות את התפישה המוטעית על הצמח ועל היתרונות שלו", אומר גורם בכיר בחברה.


חוות גידול קנאביס של חברת "תיקון עולם"

הזן המפורסם ביותר של החברה הוא ה"אבידקל", שנמצא במקום הראשון ברשימת זני הקנאביס הרפואי בעולם וזכה בלא מעט פרסים. הזן נחשב לאחד מחמשת הזנים המובילים בארצות הברית. הוא לא גורם לערפול חושים ואינו משפיע על התפקוד היומיומי. ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בחודש האחרון עולות תוצאות מרשימות. משתמשים ב'אבידקל' לסיוע בהתמודדות עם סימפטומים של אוטיזם ותוצאות המחקר הראו שיפור של למעלה מ-90 אחוז. "אנחנו מאמינים במוצר, אך גם בדרך של "תיקון עולם" לעזור לאנשים. מרגש בכל פעם מחדש לראות יותר ויותר אנשים שנעזרים במוצרים שלנו. עם השנים גדל מספר האנשים שנותן אמון במוצר שלנו", אומר ורדי. לבחרה זנים נוספים, כגון "ערן", "אלמוג", "ארז", "מידנייט" ואחרים, שזכו בפרסים מכובדים רבים.

בין ישראל לקליפורניה: חיבור טבעי
בשנת 2014, התרחשה פריצת הדרך המשמעותית בפעילות החברה. היא הפכה לגלובלית כשהתחילה לשתף פעולה עם חברתMedReleaf , מקנדה. שנתיים לאחר מכן, החברה התרחבה לארצות הברית והקימה את חברת Tikun Olam USA. ממקום משכנו בקליפורניה, ורדי, שהכיר את החברה ושמע לא מעט על המחקרים פורצי הדרך שלה, הבין שזה הזמן ליצור קשר. שיתוף הפעולה נולד באופן טבעי.


זן ה'אבידקל' שנבחר במקום הראשון ברשימת זני הקנאביס הרפואי בעולם

"אנחנו עובדים על הפתיחה בקליפורניה כבר שנתיים. בימים אלה אנחנו מתחילים לשווק בכמה חנויות ובבתי מרקחת של קנאביס, בוואלי ובלוס אנג'לס. רוב החנויות האלה גם מציעות שירות משלוחים הביתה. המשימה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולשפר את איכות חייהם. זו השליחות שלנו. להפיץ את הטכנולוגיה ואת הידע הישראלי ולעשות תיקון אמתי: לרפא ולתקן את העולם", אומר ורדי. למרות ההצלחות, המחקרים והפרסים, עדיין קשה לשנות את המחשבה ואת תפישות העולם. ישנם אנשים שמהססים לנסות קנאביס בשל סטיגמות, דעות מיושנות, שנים של דה-לגיטימציה, להם הדור הצעיר לא מודע. "לומר שקנאביס קשור בפשע זו סטיגמה שגויה, זו פשוט טעות", אומר ורדי.

לא רק לחולים: קנאביס
ורדי מדגיש שקנאביס לא מיועד רק לאנשים החולים במחלות סופניות או קשות, אלא יכול לסייע גם לילדים ולאנשים שסובלים מתסמונות שונות, לאנשים שסובלים מכאבים כרוניים כל חייהם, בין אם מדובר במחלות שרירים ובין אם מדובר במיגרנות. "זו תרופת הפלא. יש לי חבר שחי שנים עם מיגרנות וכאבי ראש. כל התרופות לא עזרו לו ויום אחד, אחרי שמונה שנים של כאבים וייסורים, הוא ניסה את הקנאביס וזה עזר לו".


רמי ורדי, מבעלי חברת "תיקון עולם", בחווה בקליפורניה

כשוורדי ממליץ על סם הפלא הוא מדבר מתוך הכרה אישית של יתרונותיו. הוא מספר על אמו, אישה בריאה בת 68, שאוהבת לאתגר את עצמה בתחום הגופני, מה שגורם לה לעתים לכאבי שרירים. מאז גילתה את הקרמים עם הקאנביס של 'תיקון עולם' הכאבים כבר לא קיימים. "היא קמה כל בוקר, מורחת את הקרמים שלנו וזה עוזר לה. אין שום קרם אחר חוץ משלנו שעוזר לה ככה. בעזרתנו, הצליחו אנשים רבים בגילאי 60 ומעלה, שלוקחים בין חמש לעשר תרופות שונות ביום, להפחית את צריכת התרופות שלהם ביותר מ-50 אחוז. זה מדהים". אשתו של ורדי סבלה מוורידים נפוחים לאחר ההיריון האחרון, עם ילדם השני. זו תופעה שמתרחשת בקרב נשים לאחר לידה. ורדי מספר שכל כמה ימים היא משתמשת בטיפות של החברה וכיום מצבה השתפר.

עם זאת, חשוב לוורדי לציין, שיש לצמח יתרונות עצומים לאנשים שאינם חולים ואינם לוקים בבעיה רפואית כזו או אחרת, אלא פשוט רוצים לצרוך את החומר על מנת להירגע ממרוץ החיים. "הקנאביס יכול לשפר את איכות החיים של המשתמשים בו. בימינו, כשאין רגע מנוחה, ישנם רבים שמתמודדים עם לחצים, חרדות ודיכאונות מדי יום. הקנאביס יכול לסייע בהתמודדות עם האתגרים האלה".

על אדם עולם ומלואו
מספר מאפיינים מייחדים את חברת "תיקון עולם" והפכו אותה לשם החם בתעשייה הקנאביס. כבר בתחילת דרכה, חרטה החברה על דגלה להעניק טיפול המבוסס על ידע ומחקר, להעניק טיפול שיועבר לחולים באופן אישי. הזנים עצמם נקראים על שמות של מטופלים. להבדיל מחברות אחרות, הפעילות של "תיקון עולם" מתמקדת במטופל ולא במוצרים. המחקרים הרבים והזנים שייצרו בחברה מבטיחים למטופל שהוא מקבל טיפול מותאם אישית. "זה מה שאני אוהב בחברה. היא היחידה שקישרה את המחקרים ואת היתרונות לזנים ספציפיים. יש לידע הזה חשיבות רבה. חשוב איך מגדלים את הצמח ובאילו תנאים. יש קנאביס שמשפיעים בדרגות ובאופנים שונים. ישנן סוגים רבים של קנאבואידים, חומרים שנמצאים בצמח ואחראים לקשת ההשפעות הרחבה שיש לצמח על הצרכן. כל השפעה מתאימה למשהו אחר".


גידול של זן "Yolo" 

הזנים הרבים אותם חקרו, פיתחו ותרבתו בחברה עם השנים מותאמים באופן אישי ללקוח וכל אחד מהם נועד על מנת לבצע פעולות שונות. "אחת הבעיות היא שאנשים לא יודעים מה לקחת. בעזרת הידע שלנו אנחנו מספקים את המוצר הנכון ללקוח, באופן שיספק לו את המטרה המצופה. גם הדרך בה צורכים הקנאביס משמעותית. לכן יש לנו סוגים רבים של מוצרים מקנאביס. לא מדובר רק על עישון. יש לנו מוצרים נוספים, החל בקרמים וכלה בטיפות".

פורצים אל השוק בקליפורניה
מכיוון שעדיין אין אפשרות לייצא את המוצרים מישראל לארצות הברית, מזה כשנתיים, מקדיש ורדי את כל זמנו לעבודה בחוות הגידול של "תיקון עולם", שנמצאת בדרך ללאס וגאס. החווה תספק את הזנים השונים של החברה. במתחם הוקם גם מפעל בו מייצרים את המוצרים השונים מהצמח. שיווק המוצרים יחל בשבועות הקרובים. "זני הקנאביס שלנו מיוחדים מאוד. נדרשנו ללמוד ולהבין כיצד מגדלים אותם כאן בצורה הכי טובה ונכונה". אך עבודת החברה לא מסתכמת בגידול ובשיווק. לדברי ורדי, "אנחנו מביאים לכאן את מיטב המומחים והרופאים שלנו מהארץ, על מנת ללמד את הצוות המקצועי שמועסק בקליפורניה. כך נוכל לענות על כל השאלות של הלקוחות בנוגע להתאמת זן הקנאביס הנכון לצרכים המסוימים". משתמשי הקנאביס של "תיקון עולם" יכולים להיוועץ ישירות עם המומחים בחברה, בפניה למוקד הטלפוני ללקוחות ולמתעניינים (פרטים בסוף הכתבה).


מוצרים שהופקו מקנאביס רפואי

בהמשך צפויה החברה להתרחב לאזורים נוספים בארצות הברית. בימים אלה, עובדים על שותפות במדינת פלורידה. שם מתכננים לצאת לדרך כבר בסוף השנה. המוצרים של החברה נמכרים בוושינגטון, בדלאוור ובערים נוספות, שפתחו את שעריהם ללגליזציה. בחברה מקווים שבעתיד הקרוב יחוקקו חוקים מתאימים, שיאפשרו להביא את הניסיון, הוותק, המקצועיות, הזנים המשובחים ומגוון מוצרי הקנאביס גם לניו יורק.

למידע נוסף ויצירת קשר עם החברה:
Our Website: www.tryTikun.com 
The Israeli website is: www.tikunolam.com

YouTube Channel:
https://www.youtube.com/user/TikunOlamLTD

YOU MIGHT ALSO LIKE