עשרה בני משפחה אחת בין ההרוגים באלבמה
סופות הטורנדו הקטלניות שהכו במחוז לי במזרח המדינה מחו בתים שלמים וגרמו למספר ההרוגים הגבוה ביותר בטורנדו מאז 2013, בהן קשישים וארבעה ילדים קטנים. תושב המחוז: "כמו פצצה שהתפוצצה"

הרשויות באלבמה פרסמו היום (רביעי) את שמות ההרוגים בסופות הטורנדו הקטלניות שהכו ביום ראשון האחרון במחוז לי שבמזרח המדינה. בסופות הכבדות נהרגו 23 בני אדם, המספר הגבוה ביותר של הרוגים מטורנדו מאז 2013.

כמו פצצה שהתפוצצה. ההרס במחוז לי באלבמה (צילום: AP)

בקרב ההרוגים, בגילאים 6 עד 89, היו ארבעה ילדים קטנים. עשרה מההרוגים, בהם ג'ימי לי ג'ונס בן ה-89 ומרי לואיז ג'ונס בת ה-86, היו בני משפחה אחת. כל ההרוגים התגוררו בסמיכות, בשטח של מייל רבוע אחד בעיירה ביורגארד. לדברי שריף מחוז לי, ג'יי ג'ונס, העיירה הקהילתית הקטנה מנתה כ-9,000 תושבים.

"מעולם לא היינו עדים לסוג כזה של טראומה ושל טרגדיה בעוצמה כזו", מסר לחדשות abc הכומר ראסטי סוול מהכנסיה הבפטיסטית המקומית. יחד עם זאת, לדבריו, "ראינו תצוגה משמעותית של אהבה" כשמשפחות מקומיות שמעו על גורל קרוביהן. חוקר מקרי המוות של מחוז לי, ביל האריס, אמר כי שתי חברות מקומיות הציעו לכסות את עלויות הלוויות.

מושלת אלבמה, קיי אייוי, הורתה על הורדת הדגלים במדינה לחצי התורן בעקבות האסון.

מנסים להציל את מה שנשאר (צילום: רויטרס)

12 סופות הטורנדו הכו ביום ראשון האחרון במחוז לי ופגעו במיוחד בתושבים שהתגוררו בבתים ניידים וארעיים. בג'ורג'יה השכנה נמדדו 16 סופות אך לא היו הרוגים. לדברי השריף ג'ונס, הבתים "נהרסו לחלוטין. דבר לא נשאר פרט למשטחי הבטון שהבתים הונחו עליהם". הערכות ראשוניות אמדו את מהירות הרוחות ביום ראשון ב-170 מיל לשעה שהם יותר מ-270 קמ"ש. דאגלס גריפין, שביתו נהרס בסופה, אמר לחדשות abc: "זה אסון. זה כאילו שפצצה התפוצצה".

YOU MIGHT ALSO LIKE