קירסטן נילסן: "מצב החירום בגבול אמיתי"
השרה לבטחון המולדת זומנה לועדה המקבילה הקונגרס ונשאלה שוב ושוב על מדיניות הפרדת הילדים מהוריהם. לדבריה, "אנחנו חייבים לשנות את החוקים". יושב ראש הועדה: "הלוליינות המילולית לא תשנה את העובדות"

השרה לבטחון המולדת קירסטן נילסן מתעקשת שהמשבר בגבול הדרומי של ארצות הברית אמיתי ולא מומצא. נילסן הופיעה היום (רביעי) בפני ועדת בטחון המולדת של הקונגרס לראשונה מאז השתלטו הדמוקרטים על בית הנבחרים.

"אנחנו חייבים לשנות את החוקים". קירסטן נילסן (צילום: Getty)

לדברי נילסן, "אנחנו ניצבים בפני משבר – משבר אמיתי, רציני ואיתן בגבולות שלנו. אל תטעו: השרשרת הזו של אומללות אנושית רק מחמירה".יושב ראש הועדה, הדמוקרט בני תומפסון ממיסיסיפי, אמר שהוא רוצה לנצל את השימוע בין היתר כדי לתת לנילסן הזדמנות לפתוח ב "דיון רציני" ולא רק להדהד את טענותיו של הנשיא דונלד טראמפ למשבר בגבול הדרומי. תומפסון רצה גם שנילסן תתייחס להפרדת המשפחות בגבול שנחשפה במימדיה הנרחבים בשנה שעברה וציין כי כבר מזמן היה צריך לפקח ברצינות על הנעשה בגבול.

לדברי תומפסון, "כל הלוליינות המילולית הזו לא תצליח לשנות את העובדה שהיא [נילסן] ידעה שממשל טראמפ מחיל מדיניות של הפרדת משפחות בגבול. וכדי להפוך את העניין לגרוע עוד יותר, הממשל שיבש את החלת תכניתו האכזרית, לא ניהל מעקב אחרי הילדים ואף גירש הורים למרכז אמריקה בלי ילדיהם".

נילסן הותקפה בשאלות על מידת היכרותה עם ההשפעות הפסיכולוגיות של הפרדת ילדים מהוריהם, והאם ידעה מראש על מדיניות ה "אפס סובלנות" שהובילה להפרדת של יותר מ-2,700 ילדים מהוריהם בשנה שעברה. נילסן גם נשאלה על שיחותיה עם טראמפ בנוגע להכרזה השנויה במחלוקת שלו על מצב חירום לאומי, לטובת השגת מימון לבניית החומה – השנויה במחלוקת כשלעצמה – בגבול הדרומי.

"הלוליינות המילולית לא תשנה את העובדות". יו"ר הועדה לבטחון המולדת בני תומפסון (צילום: Jackson Free Press)

לדברי נילסן, "יש מצב חירום. ראיתי את האוכלוסיות הפגיעות. יש משבר הומניטרי אמיתי שהמערכת מאפשרת. אנחנו חייבים לשנות את החוקים".

במקביל לנילסן, הופיע נציב המכס והגבולות קווין מקאלינן בפני ועדת המשפט של הסנאט. במצגתו בפני הועדה הדגיש מקאלינן את המספר הגדל והולך של קבוצות מהגרים בנות 100 איש ומעלה שנכנסות באזורים מבודדים בניו מקסיקו ואריזונה. מקאלינן התייחס גם לקשיים לספק טיפול רפואי ראוי במקני המעצר של רשות המכס והגבולות, זאת בעקבות מותם המתוקשר של ילדים במתקנים אלו בחודשים האחרונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE