אוניברסיטה סירבה להכניס רשת מסעדות הומופובית לקמפוס, ראש החוג התפטרה
רשת "צ'יק פילה" מוכרת בזכות שני דברים מרכזיים: העוף שהיא מוכרת וחוסר הסובלנות שלה כלפי קהילת הלהט"ב. לכן סברה הנהלת אוניברסיטה בניו ג'רזי שאין לה מקום בקמפוס, אך ראש החוג למנהל עסקים התנגדה בטענה שהיא "אינה מוכנה להתפשר על הדת שלי"

סינתיה ניומן, ראש החוג למנהל עסקים באוניברסיטת ריידר, אוניברסיטה פרטית הממוקמת צפונית לבירת ניו ג'רזי, טרנטון, התפטרה מתפקידה בעקבות ההחלטה של הנהלת המוסד הלימודי שלא לאפשר לרשת המזון המהיר "צ'יק פילה" לפתוח סניף בקמפוס.

סניף של רשת "צ'יק פילה" (צילום: Getty Images)

הפרשה החלה בשנה שעברה כאשר הנהלת האוניברסיטה חילקה סקר בקרב הסטודנטים, בו ביקשה מהם לבחור את המסעדות שהם היו רוצים לראות ברחבי הקמפוס. לטענת ניומן, "צ'יק פילה" לא הופיעה בין הרשתות השונות. הנהלת האוניברסיטה הסבירה שהסירה את הרשת בעקבות היחס שלה לקהילת הלהט"ב.

חשוב לציין, אין זו הפעם הראשונה שהרשת מסתבכת בשל דעותיהם הקיצוניות של בעליה. ב-2012, בכיר בחברה השמרנית-נוצרית ביקר בחריפות את העובדה שחוקק חוק המאפשר לזוגות חד-מיניים להתחתן בארה"ב, דבר שגרר גל של ביקורת שלילית וקריאות לחרם. החברה אף תרמה עשרות מיליוני דולרים לעמותות המתנגדות לנישואים חד-מיניים. הדעות הקיצוניות של בכירי הרשת משפיעים באופן ישיר על תפעולה: לדוגמה, סניפיה לא נפתחים כלל וכלל ביום ראשון, היום הקדוש בנצרות.

מפגינים נגד הרשת בעקבות דבריו המקוממים של בכירי החברה ב-2012 (צילום: ויקיקומונס)

"כששמעתי שהאוניברסיטה מסרבת לאפשר לצ'יק פילה לפעול בתחומה, הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף בבטן. אני נוצריה גאה", אמרה ניומן, "ואיני מוכנה להתפשר על הדת שלי". ניומן אישרה שהתפטרה מתפקידה כראש החוג, אך היא תמשיך לכהן כמרצה במוסד הלימודי. 

ממחלקת הדוברות של אוניברסיטת ריידר נמסר כי "בחירת המסעדות שייכנסו לקמפו לא הייתה אמורה לשפוט את ערכי הדתות השונות. נהפוך הוא, רציני ליצור תחושה של כבוד ושייכות לכלל הסטודנטים", כלשון ההודעה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE