מייקל כהן ימסור היום עדות נוספת בקונגרס על הבוס שלו לשעבר, דונלד טראמפ
לאחר שכבר כינה את הנשיא רמאי, נוכל וגזען, כהן מגיע פעם נוספת לגבעת הקפיטול. לשמחתו של הנשיא, העדות הפעם תהיה בדלתיים סגורות, לא כמו בעדותו הקודמת

עורך דינו לשעבר של דונלד טראמפ, מייקל כהן, ישוב היום (רביעי) לגבעת הקפיטול ליום הרביעי של עדותו כשברקע מנסים הדמוקרטים להרחיב את החקירה בנוגע למעורבות של הבית הלבן וקמפיין טראמפ עם הרוסים. כהן הפך לדמות מפתח בחקירות האלה, לאחר ש"בגד" בבוס הקודם שלו והחל לשתף פעולה עם התובע המיוחד רוברט מולר.

כהן בעדותו בוועדת הפיקוח של הקונגרס, בשבוע שעבר (צילום: Gettyimages)

כהן מסר עדות בדלתיים סגורות בפני ועדות המודיעין של הסנאט ושל הקונגרס בשבוע שעבר, והוא צפוי היום להיפגש שוב, גם הפעם בדלתיים סגורות, עם חברי ועדת המודיעין של הקונגרס.

עורך הדין העיד באופן פומבי בפני ועדת הפיקוח והרפורמה של הקונגרס, אז הוא כינה את הנשיא נוכל, רמאי וגזען. הוא הודה בשנה שעברה כי שיקר לקונגרס, ביצע עבירות מימון קמפיין ובאישומים אחרים, והוא צפוי להתחיל לרצות עונש מאסר של שלוש שנים בחודש מאי.

בין הנושאים עליהם שוחח כוהן עם חברי ועדות המודיעין של הסנאט ושל הקונגרס היה גם עניין החנינה. כך עולה ממקורות יודעי דבר. הנושא הזה צפוי לעלות גם היום. בשבוע שעבר אמר כהן לקונגרס כי הוא מעולם לא ביקש ואף לא מוכן לקבל חנינה מטראמפ. עם זאת, עורך דין מטעמו של כהן פנה לצוות המשפטי של טראמפ כדי לבדוק אפשרות לחנינה חלקית לאחר הפשיטה על חדר המלון, ביתו ומשרדו של כהן באפריל אשתקד.

בסופו של יום, כהן לא קיבל חנינה, והוא הודה במעשים המיוחסים לו ושיתף פעולה נגד הנשיא בחקירות אחרות שעורך התובע המיוחד מולר, והתביעה הפדרלית בניו יורק. עורך דין אחר של כהן, לני דייוויד, אמר אתמול לרשת MSNBC כי כאשר כהן אמר שהוא לא מעוניין בחנינה מטראמפ, הוא עשה זאת לאחר שהחל לשתף פעולה עם החוקרים.

בזמן שכהן העיד נגדו, טראמפ נפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און (צילום: ניו יורק טיימס)

בשבוע שעבר, בזמן שהנשיא טראמפ היה בויאטנם לרגל פגישת הפסגה עם קים ג'ונג און, העיד כהן בוועדת הפיקוח. כהן הושבע מעט לאחר השעה 10 בבוקר על רקע מחאות הרפובליקנים בועדה שטענו כי לא קיבלו את עדותו הכתובה מספיק זמן מראש, ותוך ידיעת כולם שהוא מופיע כאדם שהורשע, על פי הודאתו, במתן עדות שקר.

חברי הועדה הרפובליקנים ניסו לנצל הרשעה זו וחזרו ותקפו את אמינותו של כהן. מנגד, הדמוקרטים ניסו לחלוב מכהן מידע על קשרים של מעסיקו לשעבר על הרוסים ומעורבותו הישירה במתן "דמי שתיקה" לשחקניות סרטי מבוגרים.

אחרי שקרא הצהרה כתובה, בה הגדיר בין היתר את טראמפ "גזען, נוכל ורמאי" ואמר כי הוא מצטער על היום בו הסכים לעבוד עבורו, פנה כהן לענות על שאלות חברי הקונגרס. הדברים המרכזיים שעלו מעדותו אינם מחמיאים, בלשון המעטה, לטראמפ, ואין ספק כי בשבועות הקרובים ינסו הדמוקרטים למקסם אותם לצרכים פוליטיים.

רמאי, נוכל וגזען. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בין היתר, כהן סיפר כי טראמפ שוחח עם יועצו לשעבר רוג'ר סטון על וויקיליקס; אישר שטראמפ היה מעורב ישירות בתשלום דמי השתיקה לסטפני קליפורד וקארן מקדוגל; סיפר ששוחח מספר פעמים עם איוונקה ודונלד ג'וניור, ילדיו של טראמפ, על מגדל טראמפ במוסקבה והודה שעורכי דינו של טראמפ ערכו את עדותו בפני הקונגרס באוגוסט 2017. עם זאת, כהן הבהיר שטראמפ מעולם לא הורה לו ישירות לשקר, ובכך סתר את הדיווח הדרמטי של אתר החדשות באזפיד מלפני מספר שבועות.

בתום הדיון אמר קאמינגס, בהתבסס על עדותו של כהן, כי "נראה שטראמפ ביצע פשע". בשיחה עם כתבים אחרי הישיבה הוסיף קאמינגס שהוא סבור כי כהן אמר אמת והוסיף: "אחד הדברים שאנחנו עושים הוא לבסס מחדש את התרבותיות. שנית, אנחנו חייבים לוודא שאנחנו מקבלים מידע. כשיש לנו רשות מבצעת שלא משתפת פעולה ושלא רוצה שנקבל מידע, ואז הם גם אומרים שהם רוצים לחסום את הכלה כל. כלומר, איך בכלל אפשר לדרוש אחריות מהממשל?"

YOU MIGHT ALSO LIKE