קית' פלינט, סולן להקת פרודיג'י, נטל את חייו בכפו בגיל 49
חודשים ספורים לאחר שהוציא עם הלהקה אלבום חדש, רגע לפני שעמדו לצאת לסיבוב הופעות באירופה ובדרום אמריקה, בחר חלוץ המוזיקה האלקטרונית לשים קץ לחייו. חבריו ללהקה הביעו "הלם וכאב"

קית' פלינט, זמר להקת הטכנו הבריטית פורצת הדרך פרודיג'י, נמצא מת הבוקר (שני) בביתו באסקס שבאנגליה. בן 49 היה במותו. הופעתו, קולו וסגנון ריקודו הייחודיים של פלינט הפכו אותו לאחת הדמויות המוכרות בסצנת הטכנו הבריטית, עם להיטים כמו "פיירסטארטר" ו"ברית'" שהזניקו את הלהקה להצלחה מסחרית באירופה ובארה"ב.

מראה ייחודי. קול ייחודי. השפעה ייחודית. קית' פלינט ז"ל (צילום: מנצ'סטר איבנינג ניוז)

חברו ללהקה, ליאם האולט, כתב באינסטגרם שפלינט מת כתוצאה מהתאבדות. "הידיעה נכונה. אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל אחינו קית' לקח את חייו שלו במהלך סוף השבוע", כתב האולט בחשבון האינסטגרם הרשמי של הלהקה. אני בהלם, פאקינג כועס, מבולבל ושבור", הוסיף.

פלינט, שנודע בתסרוקת המוהוק-הכפול שלו, בכתובות הקעקע שכיסו את גופו ובהופעותיו המשולהבות והפרועות, הפך לדמות איקונית של המוזיקה הבריטית בשנות ה-90'. הוא הצטרף לפרודיג'י זמן קצר לאחר שהאולט ייסד את הלהקה ב-1990, ועד מהרה סייע להרכב לבסס מעמד מוביל בסצנת מסיבות הרייב של בריטניה, ולהפוך לחלוצת ז'אנר ה"ביג ביט" של המוזיקה האלקטרונית.

סגנונם הייחודי גישר בין מסיבות הרייב המחתרתיות לבין הרדיו, והביא מעריצים חדשים רבים למוזיקה האלקטרונית. לצד ההתלהבות היו גם ביקורות על הסגנון, שכולו קצב ואין בו כמעט לחן. בטקס פרסי ה-MTV של 1997, בו זכה ההרכב בפרס, התבדח הקומיקאי כריס רוק ואמר "אני מת על פרוד'יג'י. אני פשוט חולה על מלודיה טובה".

המעריצים כבר קנו כרטיסים לעוד סיבוב הופעות - שכבר לא יתקיים (צילום: YouTube)

הלהקה הוציאה שישה אלבומים שדורגו בראש המצעד בבריטניה ואחד שהגיע למקום הראשון גם בארה"ב. אלבומם האחרון, "נו טוריסטס", יצא בנובמבר האחרון, והלהקה הכריזה לאחרונה על סבב הופעות בפסטיבלים באירופה ובדרום אמריקה.

בעצב והלם תהומיים אנו מאשרים כעת את מותו של אחינו וחברנו הטוב ביותר קית' פלינט, חלוץ אמיתי, חדשן ואגדה. הוא יחסר לעד", כתבו חברי הלהקה בהודעה נפרדת בטוויטר. "אנו מודים לכם על התחשבותכם בפרטיות של כל הנוגעים בדבר בעת הזו".

YOU MIGHT ALSO LIKE