סנאטור רפובליקני ל"פוקס ניוז": הכרזת החירום של טראמפ נוגדת את רצון הקונגרס
רנד פול מקנטקי נמנה בין ארבעה סנאטורים רפובליקנים שהצהירו שיצביעו בעד ביטול הכרזת החירום, שלדעתו גם ככה תבוטל: "ישנה סבירות גבוהה מאוד שבית המשפט העליון יבטל את ההכרזה", הוא כתב בטור דעה שפורסם באתר החדשות השמרני

רנד פול, סנאטור רפובליקני מקנטאקי, מאמין שבית המשפט העליון של ארצות הברית יבטל את ההכרזה על מצב חירום בגבול הדרומי, וזאת מכיוון שהיא "עוקפת את רצון הקונגרס".

הסנאטור רנד פול במהלך נאומו בכנס השמרני CPAC בשנת 2014 (צילום: Shutterstock)

פול, שנמנה בין ארבעה סנאטורים רפובליקנים שיצאו נגד ההכרזה באופן פומבי, כתב טור דעה באתר החדשות השמרני ובו טען ש"ללא כל ספק, ההכרזה הנשיאותית נועדה להעביר כספים לטובת בנייה החומה בניגוד גמור לרצון הקונגרס. לכן ישנה סבירות גבוהה מאוד שבית המשפט העליון יבטל את ההכרזה", הוא כתב.

באופן אירוני, מסביר פול, שני השופטים שעשויים להכריע את הכף ולפעול כנגד רצונותיו של הנשיא טראמפ הם ברט קאבנאו וניל גורסץ', שני השופטים שמונו לתפקיד הבכיר ע"י טראמפ עצמו. 

הסנאטור פול מקבל את פני הנשיא טראמפ בעצרת תמיכה שנערכה בקנטקי בשלהי 2018 (צילום: Shutterstock)

הנשיא טראמפ הכריז על מצב חירום לאחר שהקונגרס סירב לאשר את הסכום שאותו דרש הנשיא, כ-5.7 מיליארד דולר. עם זאת, 1.375 מיליארד דולר הוקצו לטובת שיפור הגבול. "הקונגרס הביע את הרצון שלו כאשר הצביע ובחר שלא להקצות יותר מ-1.3 מיליארד דולר לטובת הקמת חומה או מכשול אחר בגבול הדרומי", הזכיר הסנאטור ואמר, "לכן, ההכרזה של הנשיא טראמפ נוגדת את רצון הקונגרס".

YOU MIGHT ALSO LIKE