היועץ הכלכלי לבית הלבן: "התקדמות משמעותית בשיחות עם סין"
קווין האסט אישר את הדיווחים שפורסמו אתמול ולפיהם הושגה התקדמות משמעותית. הסכם סחר חדש עשוי להיחתם כבר בסוף החודש, במפגש פסגה של נשיאי שני המעצמות

היועץ הכלכלי הבכיר לבית הלבן, קווין האסט, אמר היום (שני) כי נציב הסחר האמריקני, רוברט לייטהייזר השיג התקדמות משמעותית בשיחות עם סין, וכי ייתכן כי ייחתם הסכם סחר חדש בין שתי המעצמות כדי לשים סוף למלחמת מכסי המגן שכל מדינה הטילה על תוצרת השניה.

האם מכסי המגן יבוטלו סוף סוף? (צילום: Shutterstock)

"נראה שהשגריר לייטהייזר עשה התקדמות משמעותית, ואנחנו עשויים להגיע לזה במהירות", אמר האסט במהלך ראיון לרשת פוקס ביזנס.

אתמול מסר גורם בכיר בשיחות בין וושינגטון לבייג'ינג כי נעשתה התקדמות משמעותית בשיחות, בעקבות הסכמתה של סין לערוך שינויים כלכליים ולבטל את מכסי המגן שהטילה על סחורה אמריקנית.

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג עשויים לחתום על הסכם סחר חדש בוועידה עולמית שתיערך לקראת סוף החודש. כך דיווח אתמול הוול סטריט ג'ורנל. גורמים בכירים בממשל טראמפ אמרו כי הם מצפים ששני הנשיאים יחתמו על עסקה בוועידה שתתקיים ב-Mar-a-Lago, פלורידה.

עשוי לחתום על הסכם סחר חדש כבר בסוף החודש. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

במהלך מלחמת הסחר שנמשכת כבר שמונה חודשים, ארצות הברית הטילה מכסי מגן על סחורה סינית בשווי של 250 מיליארד דולר, בעוד שבייג'ינג תקפה חזרה והטילה מכסים על סחורה אמריקנית בשווי של 110 מיליארד דולר, הכוללת פולי סויה ומוצרים אחרים. הצעדים האלה טלטלו את שוקי המניות ברחבי העולם, פגעו בשרשראות ייצור וצמצמו את ייצוא התוצרת החקלאית האמריקנית.

המקור שעדכן על ההתקדמות בשיחות אמר כי עדיין לא נקבע תאריך רשמי לוועידה, אך בייג'ינג ביקשה לשריין חלון של עשרה ימים בסביבות ה-20 לחודש.

יש עדיין נושאים רבים שעל הצדדים לדון בהם, כולל התנאים שיבטיחו כי בייג'ינג עומדת בדרישות לשנות את המדיניות שלה כדי להגן על הקניין הרוחני האמריקני, והפסקת העברת טכנולוגיות אל מחוץ לגבולות ארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE