מספר הולכי הרגל שנהרגו בשנה שעברה בתאונות דרכים בשיא של 20 שנה, כנראה בגלל ה-SUV
נתונים חדשים שפורסמו מגלים כי לחצות כביש הופך להיות דבר לא בטוח להולכי הרגל. סיבות נוספות לעלייה במספר ההרוגים: גידול אוכלוסין, מחסור במעברי חציה ועוד

מספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים הגיע בשנה שעברה לשיא של 28 שנים, ועל פי ההערכה, הסיבה לכך היא הפופולריות הרבה שצוברים רכבי ה-SUV. איגוד המושלים לבטיחות בדרכים מעריך כי מספר הולכי הרגל שנהרגו בשנה שעברה בתאונת דרכים ברחבי ארצות הברית עלה בארבעה אחוזים ועומד על 6,227 הרוגים. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר מאז 1990.

ף

תאונת דרכים במעורבות SUV. האם זה הגורם לעלייה במקרי המוות של הולכי רגל? (צילום: Shutterstock)

האיגוד דיווח כי מספר הולכי הרגל שנהרגו כתוצאה מפגיעת SUV נמצא בעליה של 50 אחוזים לעומת נתוני 2013-2017, בעוד שמספר ההרוגים מפגיעת כלי רכב אחרים עלה רק בשלושים אחוזים לעומת התקופה הזאת. הנתון הזה משקף עלייה משמעותית במכירת רכבי ה-SUV, ואת העובדה שלהולכי רגל יש סיכוי נמוך יותר לשרוד תאונה כזאת.

"ברור שזה גורם משפיע", אמר מנהל האיגוד ג'ונתן אדקינס, "אנחנו צועדים בכיוון הלא נכון". האיגוד טוען עוד כי מספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונת דרכים עלה ביותר מחמישים אחוזים לעומת תקופת השפל של שנת 2009, אז נהרגו מעט יותר מ-4,000 הולכי רגל. כעת הולכי הרגל מהווים 16 אחוזים מכל ההרוגים בתאונות דרכים, לעומת 12 אחוזים בלבד בשנת 2009.

עוד גורמים שעלולים להביא לעלייה במספר הולכי הרגל שנפגעים בתאונות דרכים הוא העלייה במספר האנשים שהולכים ברגל לעבודה, מחסור במעברי חצייה, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה פרועה, נהיגה בשכרות וגידול האוכלוסין באזורים מסויימים.

עוד גורם משמעותי הוא הסחות הדעת של נהגים ושל הולכי רגל מהנעשה בכביש. זאת, למרות שמומחים טוענים שדווקא יש שיפור בתחום הזה.

אדקינס טוען כי הדרך הטובה ביותר להילחם בעלייה במקרי המוות של הולכי רגל היא פשוט לגרום לנהגים להאט. הוא הוסיף כי במקומות שבהם נעשו פעולות כדי להאט את הנהגים, כמו בעיר ניו יורק, שיעורי המוות של הולכי רגל הצטמצמו מאוד.

"מהירות, מהירות ומהירות. כל דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לצמצם את מהירות הנהיגה יביא לשינוי משמעותי, לא רק לנהגים, אלא לכל משתמשי הדרך", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE