ההצגה הטובה בעיר: מייקל כהן העיד במשך שעות בועדת הפיקוח של הקונגרס
מעורבותם של דונלד ג'וניור ואיוונקה בפרויקט "מגדל טראמפ" במוסקבה, דמי השתיקה לשחקניות סרטי המבוגרים, עדות השקר בקונגרס - הפיקסר לשעבר של טראמפ הגיע לקונגרס ודיבר כמעט על הכל

על רקע פגישת הנשיא דונלד טראמפ עם מקבילו הצפון קוריאני קים ג'ונג און, ובצל התגברות המתיחות בין הודו ופקיסטן, עיני הציבור האמריקאי היו נשואות היום (רביעי) לעבר ועדת הפיקוח של הקונגרס, שם העיד מייקל כהן במשך שעות. כהן, פרקליטו, יד ימינו ואיש אמונו של טראמפ לשעבר, זומן על ידי יושב ראש הוועדה אלייז'ה קאמינגס להציג את העדות שנתן בפני החוקר המיוחד רוברט מולר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות 2016 גם בפני הקונגרס והציבור.

יעזור לרפא את אמריקה? כהן מושבע בפתח עדותו (צילום: Getty)

כהן הושבע מעט לאחר השעה 10 בבוקר על רקע מחאות הרפובליקנים בועדה שטענו כי לא קיבלו את עדותו הכתובה מספיק זמן מראש, ותוך ידיעת כולם שהוא מופיע כאדם שהורשע, על פי הודאתו, במתן עדות שקר. חברי הועדה הרפובליקנים ניסו לנצל הרשעה זו וחזרו ותקפו את אמינותו של כהן. מנגד, הדמוקרטים ניסו לחלוב מכהן מידע על קשרים של מעסיקו לשעבר על הרוסים ומעורבותו הישירה במתן "דמי שתיקה" לשחקניות סרטי מבוגרים.

אחרי שקרא הצהרה כתובה, בה הגדיר בין היתר את טראמפ "גזען, נוכל ורמאי" ואמר כי הוא מצטער על היום בו הסכים לעבוד עבורו, פנה כהן לענות על שאלות חברי הקונגרס. הדברים המרכזיים שעלו מעדותו אינם מחמיאים, בלשון המעטה, לטראמפ, ואין ספק כי בשבועות הקרובים ינסו הדמוקרטים למקסם אותם לצרכים פוליטיים.

וזה מה שטראמפ עשה בינתיים. בפגישה עם נשיא קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: ניו יורק טיימס)

בין היתר, כהן סיפר כי טראמפ שוחח עם יועצו לשעבר רוג'ר סטון על וויקיליקס; אישר שטראמפ היה מעורב ישירות בתשלום דמי השתיקה לסטפני קליפורד וקארן מקדוגל; סיפר ששוחח מספר פעמים עם איוונקה ודונלד ג'וניור, ילדיו של טראמפ, על מגדל טראמפ במוסקבה והודה שעורכי דינו של טראמפ ערכו את עדותו בפני הקונגרס באוגוסט 2017. עם זאת, כהן הבהיר שטראמפ מעולם לא הורה לו ישירות לשקר, ובכך סתר את הדיווח הדרמטי של אתר החדשות באזפיד מלפני מספר שבועות.

בתום הדיון אמר קאמינגס, בהתבסס על עדותו של כהן, כי "נראה שטראמפ ביצע פשע". בשיחה עם כתבים אחרי הישיבה הוסיף קאמינגס שהוא סבור כי כהן אמר אמת והוסיף: "אחד הדברים שאנחנו עושים הוא לבסס מחדש את התרבותיות. שנית, אנחנו חייבים לוודא שאנחנו מקבלים מידע. כשיש לנו רשות מבצעת שלא משתפת פעולה ושלא רוצה שנקבל מידע, ואז הם גם אומרים שהם רוצים לחסום את הכלה כל. כלומר, איך בכלל אפשר לדרוש אחריות מהממשל?"

הרשות המבצעת מסתירה מידע. יו"ר ועדת הפיקוח אלייז'ה קאמינגס (צילום: CNN)

כהן, שנאלץ לשמוע מקאמינגס את התזכורת העגומה לכך שהוא נכנס לכלא כמלשין, אמר בסיום הדיון כי נאמנותו לטראמפ עלתה לו בכל מה שחשוב לו, והזהיר כי אם טראמפ יפסיד בבחירות 2020 הוא לא יוותר בקלות על נשיאותו. בצאתו מהדיון סיכם כהן: "אני רוצה להודות לכולכם על שבאתם היום. אני שפל רוח ואני מודה ליושב הראש קאמינגס על שנתן לי את ההזדמנות היום לספר את האמת שלי, ואני מקווה, כפי שקאמינגס אמר, זה יעזור לרפא את אמריקה".

YOU MIGHT ALSO LIKE