מייקל כהן על דונלד טראמפ: "אני מתחרט על כל העזרה והתמיכה שנתתי לו לאורך הדרך"
יד ימינו של הנשיא לשעבר, שהורשע במתן עדות שקר לקונגרס, זומן על ידי ועדת הפיקוח בהמשך לעדותו בפני החוקר המיוחד רוברט מולר, ומנפק כותרת אחר כותרת. בין היתר, הציג כהן המחאה שניתנה לו על ידי טראמפ וטען כי מדובר בהחזר עבור דמי השתיקה ששילם לסטורמי דניאלס

עורך הדין ויד ימינו לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, מייקל כהן, מאשים את טראמפ כי הוא גזען והוסיף כי שיקר לקונגרס כדי להגן עליו. כהן מעיד בשעה זו (רביעי בצהרים, שעון מזרח) בפני ועדת הפיקוח של הקונגרס, בשימוע שמועבר בשידור חי ומנפיק מרגע שהתחיל שלל כותרות.

הרבה מה להפסיד אם הוא משקר. מייקל כהן (צילום: Getty)

השימוע נפתח מעט אחרי השעה 10 בבוקר, למרות ניסיונות של חברי הועדה הרפובליקנים לדחות אותו בטענה שלא ניתן להם מספיק זמן כדי ללמוד את עדותו של כהן שהועברה בכתב מבעוד מועד. בפתח הדיון אמר יושב ראש הועדה, אלייז'ה קאמינגס: "גבירותיי ורבותיי, אנחנו מחפשים אחר האמת. הנשיא נתן הצהרות רבות מצדו, ועכשיו לעם האמריקאי יש זכות לשמוע את הצד השני. הם יכולים לצפות בעדותו של מר כהן ולשפוט בעצמם. הבהרתי למר כהן שאם הוא מגיע היום ולא מספר לנו את האמת, אהיה הראשון שיעביר את הצהרות השקר שלו למשרד המשפטים. יש לו הרבה מה להפסיד אם הוא משקר".

בהקשר זה יש להזכיר כי כהן הורשע על פי הודאתו במתן עדות שקר לקןנגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 של התובע המיוחד רוברט מולר. על פי דברים שאמר מאז, כולל – על פי דיווחים שונים – לצוותו של מולר, הוא שיקר כדי להגן על טראמפ. בהצהרתו היום אמר כהן שהוא מתחרט על היום בו אמר "כן" לטראמפ: "כשקיבלתי את ההצעה ב-2007 לעבוד עבור דונלד טראמפ לא העליתי על דעתי שיום אחד הוא ירוץ לנשיאות, ישיק קמפיין שמבוסס על שנאה וחוסר סובלנות ושהוא ינצח. אני מתחרט על היום שאמרתי לו כן. אני מתחרט על כל העזרה והתמיכה שנתתי לו לאורך הדרך".

"מתחרט על היום שאמרתי לו כן". טראמפ וכהן בימים יפים יותר (צילום מתוך חשבון הטוויטר של כהן)

כהן הוסיף: "אני מתבייש בחולשה שלי ובנאמנות השגויה שלי, בדברים שעשיתי עבור טראמפ עדי להגן עליו ולקדם אותו. אני מתבייש שבחרתי לקחת חלק בהסתרת מעשיו הלא חוקיים של טראמפ במקום להקשיב למצפון שלי. אני מתבייש כי אני יודע מהו טראמפ: הוא גזען, הוא נוכל והוא רמאי". עוד אמר כהן, כי הוא "לא יודע אם טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה. אבל יש לי את החשדות שלי".

בהתייחסו לגזענות של טראמפ אמר כהן: "מר טראמפ הוא גזען. המדינה ראתה את טראמפ מחזר אחרי תומכי עליונות לבנה ואנשים חסרי סובלנוצ. שמעתם אותו קורא למדינות זרות 'חורי ת*ת'. בשיחות פרטיות הוא אפילו יותר גרוע. הוא פעם ביקש ממני להציג מדינה שמונהגת על ידי אדם שחור שלא הייתה חור ת*ת. זה היה בימים שברק אובמה היה נשיא ארצות הברית... הוא אמר לי ששחורים לעולם לא יצביעו עבורו כי הם טיפשים מדי".

בהמשך עדותו סיפר כהן כי קיבל אישית החזר מטראמפ על "דמי השתיקה" ששילם לכוכבת סרטי המבוגרים סטפני קליפורד, המוכרת כסטורמי דניאלס, והציג צ'ק אישי של טראמפ על סך 35 אלף דולר שנחתם באוגוסט 2017 – יותר מחצי שנה לאחר שהחל לכהן בפועל כנשיא.

ההמחאה הבעייתית שניתנה לכהן, לטענתו לכיסוי דמי השתיקה לסטורמי דניאלס (דרך CNN)

הנשיא טראמפ ששוהה בימים אלה בוייטנאם לפגישות עם נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צייץ את התייחסותו לעדותו של כהן: "מייקל כהן היה אחד מעורכי דין רבים שייצגו אותי (לצערי). היו לו עוד לקוחות. הוא בדיוק הורחק מלשכת עורכי הדין על ידי בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק על שקר ומרמה. הוא עשה דברים רעים שלא קשורים לטראמפ. הוא משקר כדי להפחית את זמן המאסר שלו. משתמשים בעורך דין מושחת!"

YOU MIGHT ALSO LIKE