הודו תקפה בפקיסטן, ש"תגיב במקום ובזמן שתבחר"
שתיים מתשע המדינות הגרעיניות בעולם מסלימות את העימות ביניהן. הודו תקפה בפקיסטן, וטענה כי חיסלה "מחבלים רבים" . פקיסטן טוענת שההודים נאלצו לשחרר מטען על אזור לא מיושב ולברוח - ונדרה לנקום

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, נדר לנקום בהודו לאחר שזו ביצעה תקיפות אוויריות כנגד מה שהודו תיארה כמחנה אימונים של ארגון טרור מעבר ל"קו השליטה", הגבול בפועל בין הודו לפקיסטן בחבל הארץ הנתון במחלוקת קשמיר.

הפגנת תמיכה בתקיפה האווירית באחמדבאד שבהודו (צילום: סאם פנתאקי, AFP)

זוהי הסלמה משמעותית במעשי האיבה בין שתי השכנות הגרעיניות. "הודו ביצעה מעשה תוקפנות חסר הצדקה שעליו תגיב פקיסטן במקום ובזמן שתבחר", נאמר בהודעת משרדו של חאן. על פי הדיווח, התקיפה התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות היום בתגובה למה שהודו כינתה "מודיעין אמין" בנוגע למתקפת טרור מתוכננת. כך אמר שר החוץ ההודי ויג'יי גוקהאלה לכתבים בניו דלהי.

גוקהאלה אמר שהמחנה הופעל על ידי ג'יש מוחמד, הארגון עליו מטילה הודו את האחריות לפיגוע ההתאבדות בפולוואמה, בחלק של קשמיר שתחת מנהל הודי, בו נהרגו 40 חברי מיליציה הודים ב-14 בפברואר. היתה זו המתקפה הקשה ביותר נגד כוחות הודים מאז תחילת ההתקוממות באזור בסוף שנות ה-80' של המאה הקודמת.

בעצרת בחירות שנערכה שעות ספורות לאחר התקיפה האווירית, לא התייחס ראש ממשלת הודו, הלאומן הפופוליסט נרנדרה מודי, ישירות לפעולה הצבאית, אולם דיבר באופן כללי על הגנתה של הודו. "אני רוצה להבטיח לבני ארצי שהארץ בידיים בטוחות", אמר.

הפעולה היום מהווה תפנית לעומת עשרות שנות מדיניות הודית, שהתאפיינה באיפוק נוכח מעשי טרור בקשמיר. כעת בוחרת הודו להסלים את העימות. באשר לתוצאות התקיפה האווירית - הגרסאות חלוקות. דובר צבא פקיסטן צייץ כי כלי טיס צבאיים של הודו חדרו לשטח האוויר של פקיסטן, אך גורשו לאחור.

"כלי טיס הודים חדרו מאזור מוזפרבאד. נוכח תגובה יעילה ומהירה מצד חיל האוויר הפקיסטני, הם שחררו את מטענם בחיפזון ונמלטו, וזה נפל ליד בקאלות. איש לא נפגע ולא נגרם נזק", צייץ. הודו מצידה טוענת כי "מספר רב מאד" של לוחמי טרור חוסלו במבצע. לטענתה, המחנה נוהל בידי גיסו של מסעוד אזהר, מפקד ג'יש מוחמד.

YOU MIGHT ALSO LIKE