"אסיר תודה על האהבה שלכם": שר החוץ זריף התפטר מתפקידו
ההודעה תפסה את הרפובליקה האיסלאמית בהפתעה מוחלטת. הודעה רשמית לא נמסרה, אולם זריף העלה את הפוסט לחשבון האינסטגרם האישי שלו. הדיפלומט ייזכר כנציג האיראני בעת החתימה על הסכם הגרעין

מוחמד ג'אווד זריף, שר החוץ של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, הודיע מוקדם יותר היום (שני) באמצעות פוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו שהוא מתפטר מתפקידו.

זריף על רקע הפוסט שהעלה לאינסטגרם (צילום: פוליטיקו / אינסטגרם)

בפוסט שהעלה זריף נכתב שהוא "אסיר תודה על האהבה והתמיכה שקיבלתי מהעם האיראני במשך 67 החודשים האחרונים. אני מתנצל בפניכם על כך שלא אוכל להמשיך לשרת אתכם. תהיו שמחים ומעודדים".

כזכור, זריף ייצג את מדינתו במהלך המו"מ שנערך בין איראן לבין מדינות המערב בכל הנוגע להסכם הגרעין שנחתם ב-2015 ומאז בוטל ע"י הנשיא טראמפ. זריף אף נחשב לבעל ברית של חסן רוחאני, נשיא הרפובליקה, שגם גם לו הייתה השפעה רבה בכל הקשור להסכם הגרעין.

באופן תמוה, ההודעה על התפטרותו של זריף הועלתה לחשבון האינסטגרם, אך היא לא הועלתה לעמודי הפייסבוק והטוויטר הרשמיים של משרד החוץ האיראני. דוברו של סגן שר החוץ אישר את ההודעה, אך ראש הסגל של הנשיא רוחאני, מחמוד וייזי, אמר שהוא "מתנגד לתוקף" לדיווחים לפיהם הנשיא קיבל את התפטרותו של זריף.

YOU MIGHT ALSO LIKE