כל הדרכים מובילות לוויאטנם: טראמפ יטוס 21 שעות, ג'ונג-און יסע 3 וחצי ימים ברכבת
בזמן שטראמפ יעביר את הנסיעה הארוכה על גבי "אייר פורס 1", קים ג'ונג-און יגיע לוועידה בהנוי ברכבת. מומחים מסבירים כי מדובר בניסיון להפחית בתלות בסין, שכן במפגש הקודם הוא טס באמצעות מטוס חכור של "אייר צ'יינה". מומחה לצפון קוריאה באוניברסיטה בבייג'ינג: "הנסיעה רכבת נעשתה בלית ברירה"

ביום רביעי צפויים להיפגש נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ורודן צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, בוויאטנם, וזאת כתשעה חודשים לאחר המפגש הראשון בין שני המנהיגים בסינגפור.

כרזות נתלו ברחבי הנוי לקראת הפסגה (צילום: רויטרס)

בזמן שטראמפ יעלה על גבי המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" ויעבור מרחק של 8,300 מייל ב-21 שעות, רודן צפון קוריאה בחר לעשות את הנסיעה ברכבת. במפגש הקודם בין המנהיגים, ג'ונג-און תכנן להגיע במטוסו האישי, איליושין Il-62 בן יותר מארבעים שנה. אולם הרשויות בסינגפור קבעו כי המטוס אינו נמצא במצב טיסה תקין, ועל כן ג'ונג-און נאלץ לחכור מטוס בואינג 747 (ג'מבו) מחברת התעופה אייר צ'יינה, שנמצאת בבעלות ממשלת סין.

השימוש במטוס של ממשלת סין האיר בזרקור את התלות הגדולה של צפון קוריאה בסין. "מדובר בעילבון אישי בעבור קים ג'ונג-און", מסביר שאן ז'יאוהה, מומחה לצפון קוריאה באוניברסיטת רנמין בבייג'ינג, "הוא לא מעוניין להפגין את התלות הזו שוב, והוא לא מוכן לרדת ממטוס שצבוע עליו דגל סין", הוא הסביר.

קים ג'ונג-און נוחת בסינגפור אשתקד במטוס חכור מסין (צילום: AP)

בניגוד לסינגפור, ויאטנם אינה מדינת אי ועל כן ישנה חלופה אפשרית בעבור ג'ונג-און: הוא יסע ברכבת המשוריינת שלו במשך שלושה וחצי ימים ויעבור מרחק של 2,000 מייל. בערב יום שבת החלה נסיעתו של ג'ונג-און, והוא צפוי להגיע בערב יום שלישי להנוי, שעות בודדות לפני הפגישה עם טראמפ.

ג'ונג-און עבר את הגבול מצפון קוריאה לסין בשעות המאוחרות של יום שבת, אך פרטים נוספים לא פורסמו, ככל הנראה על רקע הרצון לשמור על ביטחונו של רודן המדינה. "הנסיעה באמצעות רכבת נעשתה בלית ברירה", מזכיר ז'יאוהה, שאף ציין כי לא נמסר כיצד ישוב ג'ונג-און למדינתו בתום המפגש.

YOU MIGHT ALSO LIKE