ממשל טראמפ ממשיך לנסות להגביל את הגישה להפלות
משרד הבריאות ושירותי האנוש פרסם תקנה חדשה שתקשה על גופים שמבצעים גם הפלות לקבל מימון פדרלי לתכניות הבריאות האחרות שלהם, למרות שמדובר בהליך רפואי חוקי. ארגוני נשים והמדינות הדמוקרטיות צפויים לפנות לבית המשפט

הממשל ממשיך בניסיונותיו להגביל את הגישה להפלות: הערב (שישי) הודיעה מחלקת הבריאות ושירותי האנוש על תקנה חדשה, שתאסור על מרפאות לתכנון משפחה שמקבלות מימון פדרלי להפנות מטופלות להפלות ותקשה עליהן לקבל מימון פדרלי לפעילותן אם הן מבצעות הפלות בנוסף לשאר פעילויות בריאות האישה שהן מקיימות. בנוסף, התקנה החדשה תחייב הפרדה מבנית בין מרפאות תכנון משפחה שמתעסקות במניעה בלבד ומרפאות שמבצעות הפלות כך שהן לא ישכנו באותו מקום ותהיה ביניהן הפרדה פיננסית מובהקת יותר.

"נלחם בכל נתיב אפשרי". מרפאת תכנון משפחה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

התקנה החדשה היא צעד נוסף בשורה של מהלכים לעיצוב מחדש של מדיניות הפריון ובריאות האישה בממשל השמרני של דונלד טראמפ, והיא צפויה להגיע לבית המשפט מאחר שארגוני נשים וכמה מדינות דמוקרטיות צפויים לעתור נגדה. הפלות הן הליך רפואי חוקי ונפוץ וכיום חוקים פדרליים אוסרים על שימוש בכספי ציבור למימונו, פרט למקרים של הריון מאונס, גילוי עריות או אם חיי האם בסכנה.

מארגון Planned Parenthood, אחד הארגונים המרכזיים שמציע שירותי תכנון משפחה כמו גם הפלות, נמסר שהממשל מנסה להטיל צו סגירה על פעילותו. הארגון מקבל כ-60 מיליון דולר בשנה מכספים פדרליים. לדברי ד"ר לינה וון, נשיאת הארגון, "אני רוצה שהמטופלות שלנו תדענה את זה: אנחנו נלחם בכל נתיב אפשרי כדי שההוראה הלא חוקית ולא מוסרית הזו לא תכנס לתוקף".

הוראה לא חוקית ולא מוסרית. מזכיר הבריאת ושירותי האנוש אלכס אזאר (צילום: Washington Examiner)

התכנית הפדרלית למימון תכנית משפחה, שמוכרת גם כ-Title X, מטפלת בכארבעה מיליון נשים בשנה דרך משפראות חיצוניות, רבות מהן מופעלות על ידי Planned Parenthood. עלות התכנית נאמדת בכ-260 מיליון דולר בשנה – כשווים של שלושה מטוסי קרב – ועיקר כספיה מוקדשים לתכניות חינוך, סבסוד אמצעי מניעה, משטחי צוואר רחם ועוד. התקנה החדשה תקשה על הקצאת מימון מתוך התכנית הזו לגופים שמבצעים גם הפלות, למרות שבכולם הן מהוות רק חלק קטן מהפעילות השוטפת.

YOU MIGHT ALSO LIKE