"רחובות ניו יורק מסוכנים יותר מאשר בעבר": זינוק במספר הרציחות בעיר
נתוני הפשיעה בעיר לא מעודדים כלל, ונראה שהמשטרה לא עושה יותר מדי כדי למנוע מעשי רצח. מקורות במשטרה טוענים כי השוטרים מעדיפים שהפושעים יהרגו זה את זה

מספר מעשי הרצח בניו יורק זינק ב-55 אחוזים השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה החדה נובעת בעיקר בשל מעשי רצח רבים שנעשו בצפון ברוקלין. כך עולה מנתוני משטרת ניו יורק. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נרצחו 31 בני אדם, לעומת 48 הרוגים השנה.

עלייה חדה במספר מעשי הרצח בעיר, ולא בטוח שהשוטרים רוצים לטפל בבעיה (אילוסטרציה: Shotterstock)

האזור עם העלייה הגדולה ביותר נמצא באחריות מטה המשטרה של צפון ברוקלין, שמורכב מעשר תחנות וכולל את השכונות Bed-Stuy ומזרח ניו יורק. רק באזור הזה נרשמה עלייה של 70 אחוזים באירועי הירי, והשוטרים כבר רשמו 15 מעשי רצח השנה, לעומת שלושה בלבד בשנה שעברה.

"כמובן שהנתונים בעליה", אמר גורם משטרתי על הנתונים", יש יותר נשק שם בחוץ. אני חושב שהרחובות מסוכנים יותר היום לעומת לפני חמש שנים".

כמה מקורות במשטרה אמרו לניו יורק פוסט כי השוטרים מעדיפים לא לעשות כלום ולתת לעבריינים לרצוח האחד את השני, מאשר להתערב ולעמוד בפני ההשלכות. "החבר'ה מעדיפים לא להיות במצב שבו משהו עלול להשתבש", אמר אד מולינס, נשיא איגוד שוטרים, "העבריינים יכולים לראות שהשוטרים לא יוזמים. אז הם חושבים שזה בסדר לשאת נשק וזה בסדר לירות".

דובר של משטרת ניו יורק אמר כי המשטרה תמשיך לפעול על פי הנתונים כדי להילחם בפשיעה, יחד עם השיטור השכונתי. "המשטרה לוקחת כל עבירה ברצינות, וכל מעשה רצח הוא יותר מדי", אמר הדובר, "משטרת ניו יורק תשתמש בטקטיקות המוכחות כדי לפעול מול כל עלייה זמנית, כך שתושבי העיר - בלי קשר לשכונה בה הם חיים - יוכלו לחיות בשלום".

עיקר הזינוק בנתונים - בצפון ברוקלין (צילום: Shutterstock)

לקראת סוף השנה שעברה חשפה משטרת ניו יורק עלייה גדולה במספר פשעי השנאה, בייחוד אלה שנעשים כנגד מטרות יהודיות. המשטרה הציגה נתונים סטטיסטים של הפשיעה בעיר, ומפקד ה-NYPD, ג'יימס אוניל, אמר שהוא מודאג מאוד מהעלייה בפשעים על רקע אנטישמי. "העלייה העצומה בדיווחים על צלבי קרס ופעולות לא חוקיות נוספות כנגד מטרות יהודיות בכל חמשת הרובעים גורמת להרבה דאגה. אני מבקש להדגיש כי שום דבר מסוג זה לא יתקבל על הדעת בניו יורק", הוא אמר.

על פי המידע, "שנת 2018 אמורה הייתה לחוות ירידה דרסטית במעשים האנטישמיים, אך נרשמה עלייה גדולה בחודש אוקטובר בכל פשעי השנאה, בייחוד על רקע אנטישמי". לאוניל אין ספק מה עומד מאחורי העלייה שנרשמה בחודש האחרון: "כולם בניו יורק צריכים להסתכל על מה שקרה בפיטסבורג, ולהבין שאסור שדבר כזה יקרה בארה"ב. באוורס חשף שנאה עמוקה של הקהילה היהודית", הוא אמר.

הוא הוסיף כי "אם מישהו מכיר אדם שחושב בצורה הזו, ובאופן ספציפי מישהו דיבר על מעשה אלימות כנגד קבוצה מסוימת באוכלוסייה, אנחנו רוצים וצריכים לדעת על כך", הוא אמר. עוד נחשף בנתונים של המשטרה כי נרשמה עלייה של 29% במקרי האנטישמיים במהלך השנה האחרונה. מדובר במגמה של כל פשעי השנאה, אך המטרות היהודיות נמצאות בראש הרשימה. אחרי מעשים אנטישמיים, ניתן למצוא ברשימה גם אירועים כנגד הומוסקסואלים ואירועים גזענים כנגד בני אדם ממוצא אפרו-אמריקני.

YOU MIGHT ALSO LIKE