קצין במשמר החופים מואשם שתכנן רצח המוני ממניעים פוליטיים
כמות גדולה של כלי נשק ותחמושת, ביחד עם רשימה של פוליטיקאים דמוקרטים, עיתונאים ו "שמאלנים באופן כללי" נמצאו בביתו של סגן כריסטופר האסון, ששלח אימיילים לנאו-נאצים ונעזר במניפסט של רוצח ההמונים הנורבגי אנדרס ברייביק. התביעה בתיק טוענת שמדובר "רק בקצה הקרחון"

קצין במשמר החופים חשוד בתכנון רצח המוני ממניעים פוליטיים, וסימן כמטרה דמויות בכירות במפלגה הדמוקרטית ועיתונאים מפורסמים. בפשיטה על ביתו נמצאו 15 כלי נשק ויותר מאלף כדורים.

כלי הנשק והתחמושת שנמצאו בביתו של האסון (צילום: משרד התובע הפדרלי של מרילנד)

כריסטופר פול האסון, 49, נעצר ביום שישי האחרון בגין אחזקת נשק וסמים. האסון, תושב סילבר ספרינג שבמרילנד, נחשב תומך "עליונות לבנה" ובכתב האישום נגדו, בו נכתב שהאישומים הנוכחיים הם "רק קצה הקרחון", צוטט מכתב ששלח לפעיל נאו-נאצי אמריקאי ידוע ששמו לא צויין. התיק נגד האסון נחקר בשיתוף המרכז לחקר קיצוניות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ווהקראת כתב האישום שלו תתקיים מחר (חמישי) במרילנד.

על פי האישומים נגדו, להאסון הייתה "רשימת חיסול" שכללה פוליטיקאים דמוקרטים בולטים, בהם חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז וחברי הסנאט צ'אק שומר, קורי בוקר, ריצ'רד בלומנתל וקמאלה האריס. בנוסף, האסון סימן את מגישי רשת CNN דון למון, ואן ג'ונס וכריס קואומו, כמו גם את מגישי רשת MSNBC  כריס הייז, ארי מלבר וג'ו סקרבורו. שתי הרשתות מותקפות תדיר על ידי הנשיא דונלד טראמפ ומואשמות בפרסום חדשות מזויפות בעקבות הביקורת שפרשניהן מותחים עליו.

מכתב האישום נגד האסון עולה גם כי הוא העריץ את הטרוריסט הגזען אנדרס ברייביק הנורבגי, שב-2011 רצח 77 בני אדם, רובם בני נוער, משום שהיו פעילי שמאל. האסון השתמש ב "מניפסט" שכתב ברייביק כמדריך לתכניתו, ובין היתר אגר סטרואידים והורמון גדילה שהשיג באופן לא חוקי כדי "להגדיל את יכולתו לבצע תקיפות" – על פי המלצת ברייביק.

סגן כריסטופר פול חסון (צילום: Shutterstock / משרד התובע הפדרלי של מרילנד)

"הנאשם הוא מחבל מקומי, שרצה לבצע מעשים שמסכנים חיי אדם כדי להשפיע על מעשי הממשל", נכתב בכתב האישום נגד האסון. באחד האימיילים שצורפו לכתב האישום כתב האסון "אני חולם על דרך להרוג כמעט את כל בני האדם שעל כדור הארץ", ובאימייל אחר כתב "אנחנו צריכים מולדת לבנה כי אירופה נראית אבודה".

האסון הוא סגן המוצב במטה משמר החופים בוושינגטון ולוחם מארינס לשעבר. החקירה נגדו התנהלה בשיתוף פעולה של משמר החופים משרד המשפטים וה-FBI. התובעים קוראים למעצרו עד תום ההליכים.

YOU MIGHT ALSO LIKE