מושל מרילנד לא שולל התמודדות בפריימריז מול הנשיא טראמפ
לארי הוגאן נחשב למושל אהוד ביותר, הן בקרב דמוקרטים והן בקרב רפובליקנים. בהנהגתו, מרילנד הפכה למדינה היחידה שנשלטת בידי הרפובליקנים ועתרה לבתי המשפט כנגד הכרזת החירום של טראמפ. "הקמפיין של הנשיא יהיה יחסית חלש בבחירות הכלליות", הוא אמר

מושל מדינת מרילנד, לארי הוגאן, אמר מוקדם יותר היום (רביעי) לרשת CBS שהוא אינו מוכן לשלול את האפשרות שיתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית כנגד הנשיא דונלד טראמפ.

מושל מרילנד, לארי הוגאן (צילום: NPR)

הוגאן אומנם הזכיר כי רק לפני כחודש החלה כהונתו השנייה כמושל, הוא לא הכחיש שקיבל פניות מגורמים בכירים במפלגה הרפובליקנית: "יש לא מעט אנשים שמבקשים לשוחח איתי על הנושא, ובוא נגיד שאני לא זורק אותם מהמשרד שלי", הוא סיפר במהלך הראיון ששודר הבוקר. מעבר לכך, המושל אף צופה כי רפובליקנים נוספים יבקשו להתמודד בפריימריז מול טראמפ אם הדוח של התובע המיוחד מולר יפליל את הנשיא.

חרף העובדה שלא שלל את האפשרות שיתמודד מול טראמפ, המושל הודה שישנו סיכוי "קלוש" להדיח את הנשיא בפריימריז, אך בו בזמן הוא הזהיר כי הקמפיין של טראמפ "יהיה יחסית חלש במערכת הבחירות הכלליות". כזכור, הוגאן הוא אחד מהפוליטיקאים הרפובליקנים הבכירים ביותר שסירבו לתמוך באופן פומבי בטראמפ ובמדיניות שלו. דוגמה לכך ניתנה בשבוע שעבר כאשר מרילנד הפכה למדינה היחידה שנשלטת ע"י רפובליקני מבין 16 המדינות שעתרו לבתי המשפט כנגד הכרזת החירום הנשיאותית.

מרילנד נחשבת למדינה "כחולה", כלומר כזו שנשלטת לרוב ע"י המפלגה הדמוקרטית. למרות זאת, הוגאן זוכה לתמיכה אדירה הן מהדמוקרטים והן מהרפובליקנים במדינתו. בנובמבר האחרון גבר הוגאן על יריבו הדמוקרטי, בן ג'לוס, בפער של 55.4% לעומת 43.5%. הייתה זו הפעם הראשונה שמושל רפובליקני זכה לכהונה נוספת במרילנד מאז 1954.

הוגאן הוא אחד ממספר קטן של רפובליקנים שעשויים לקרוא תיגר על שליטתו של טראמפ במפלגה, לרבות לשעבר מושל אוהיו, ג'ון קייסיק, שהתמודד מול טראמפ בבחירות המקדימות ב-2016. "אני לא יודע במי אתמוך ב-2020, אני לא יודע להגיד מי יהיו המועמדים משתי המפלגות", סיכם המושל.

YOU MIGHT ALSO LIKE