מעצב העל קארל לגרפלד מת בגיל 85: "איבדנו גאון"
המעצב האגדי, ששינה את עולם האופנה, זכה למעמד של כוכב רוק כשהצטרף לבית האופנה שאנל בשנת 1983. מותו מביא סוף לחרושת השמועות בנוגע למצבו הרפואי

מעצב העל הגרמני קארל לגרפלד, המנהל האומנותי של בית האופנה שאנל, וסמל בתעשיית האופנה העולמית במשך יותר מחצי מאה, מת היום (שלישי) והוא בן 85.

"חייבים לו המון". קארל לגרפלד (צילום: Shutterstock)

שמועות רבות נסובו סביב מצבו הרפואי של לאגרפלד, שהיה מזוהה באמצעות החליפות השחורות אותן לבש, הקוקו המפורסם ומשקפי השמש. זאת, לאחר שלא התייצב לשבוע האופנה בפריז שהתקיים בינואר.

"איבדנו גאון יצירתי שסייע להפוך את פריז לבירת האופנה של העולם", אמר יו"ר בית האופנה LVMH פנדי והמנכ"ל ברנרד ארנו. "אנחנו חייבים לו המון: הטעם שלו והכישרון היו יוצאים דופן".

לאגרפלד היה ידוע בין השאר גם בזכות תצוגות האופנה הקפדניות שלו, והבגדים המרהיבים. הוא נולד בשנת 1933 בהמבורג, והחל את צעדיו הראשונים בעולם האופנה כמתמחה אצל המעצב פייר בלמן. לאחר מכן הוא עבד ב-Patou and Chloe, ולאחר מכן עבד במותג האופנה האיטלקי פנדי. הוא זכה למעמד של כוכב רוק לאחר שהצטרף לשאנל בשנת 1983.

"מצער מאוד לשמוע את החדשות אודות מותו של קארל לגרפלד. התמורה שלו לתעשיית האופנה שינתה את הדרך שבה נשים מתלבשות ותופסות אופנה", אמרה קרולין ראש, מנכ"לית המועצה הבריטית לאופנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE