שמתם הגדרות פרטיות נוקשות? זה בסדר, פייסבוק התעלמה
דו"ח של הפרלמנט הבריטי קובע שענקית המדיה החברתית פשוט מתעלמת מהגדרות הפרטיות שאתם טורחים לשים, ומוכרת איזה מידע שהיא רוצה למפתחים חיצוניים - וגם מחליטה מי ישרוד כמפתח

מחוקקים בריטים האשימו את פייסבור בהפרת חוקי פרטיות ותחרות בדו"ח על דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות, בו נאמר גם שיו"ר החברה מארק צוקרברג "ביזה" את הפרלמנט בכך שסירב להופיע בפני חבריו לעדות.

"ביזה את הפרלמנט" בסירוב להעיד. האיש שמאחורי המפלצת הדיגיטלית, מארק צוקרברג (צילום: BBC)

ועדת הדיגיטל, התרבות, המדיה והספורט של בית המחוקקים קבעה, בדו"ח שפורסם היום (שני) כי מאגר גדול של אימיילים פנימיים העלו שפלטפורמת המדיה החברתית "הפרה במכוון וביודעין" הן חוקי פרטיות מידע והן חוקי תחרות הוגנת.

מאגר המסמכים עליו עברה הוועדה, הכולל בחלקו תכתובות בין צוקרברג לבכירים בפייסבוק, הגיע מתביעה משפטית שהוגשה נגד החברה בקליפורניה. הוועדה השיגה את המסמכים מחברה קטנה בשם Six4three שהגישה את התביעה.

על פי הדו"ח, פייסבוק היתה מוכנה ומזומנה להתעלם מהגדרות הפרטיות של המשתמשים שלה כדי להעביר מידע למפתחי אפליקציות. המחוקקים קובעים גם כי מן המסמכים עולה שהרשת החברתית גם מנעה מידע ממפתחים מסוימים ובכך כפתה עליהם לפרוש מן התחום.

התשובה היא "מי שפייסבוק רוצה שיראה, לא משנה מה תסמנו" (צילום: "נקודה" שיווק באינטרנט)

"אין להרשות שחברות כמו פייסבוק יתנהגו כמו 'גנגסטרים דיגיטליים' בעולם המקוון, ויחשבו שהם מקדימים את החוק ונמצאים מעבר להישג ידו", נכתב בדו"ח. בתגובה אמרה פייסבוק כי לא הפרה את חוקי הגנת המידע או התחרות.

בהודעה אמר קארים פלאנט, מנהל המדיניות הציבורית של פייסבוק בבריטניה, כי "החברה תומכת בחקיקת פרטיות יעילה" ושהיא "פתוחה לרגולציה". או בתרגום ממשפטית-תאגידית: אם תתבעו אותנו נצליח, לדעתנו, להוכיח בבית משפט שמצאנו פרצה בחוק. אתם מוזמנים למצוא אותה גם כן ולסגור אותה כדי שלא יקרה שוב. בדצמבר טענה פייסבוק כי המסמכים עליהם הסתמכה הוועדה "נבחרו במגמתיות" ו"מספרים רק צד אחד של הסיפור".

YOU MIGHT ALSO LIKE